Direktlänk till inlägg 25 december 2015

God fortsättning...

Av wiolettan - 25 december 2015 10:08


...på julhelgen.


Denna juldag visar plus 5 grader och det är mycket blåsigt. Klass 1 varning här i våra trakter.


Det kändes lite tufft att vandra ut i tidiga ottan, men vi ville så gärna gå till julottan i vår Centrumkyrka.  Ångrar inte att vi gjorde den lilla utflykten. Vi fick nämligen lyssna, inte bara på julevangeliets budskap och sjunga julsånger, det var dessutom en mycket duktig kör som spelade på alla möjliga olika sorters flöjter, där och underhöll. Mycket stämningsfullt. Inga lampor i taket utan lokalen lystes upp med sterarinljus.


I går på julafton hade vi det lugnt och skönt. Min äldsta bror kom vid lunchtid och var med oss hela dagan. Vid tretiden kom min förra mans systerdotter  och firade julafton med oss. Båda två skulle annars vara ensamna denna dag och det tycker jag de inte ska behöva om de inte vill själva förstås.


 

Här är en del av lite julmat, det blev, som det heter, gående bord för vårt matsalsbord i vardagsrummet är så litet så det var praktiskt att gästerna fick hämta en del på sina tallrikar själva.



 

Några som var lite sugna på mat.


 

Mycket och mastigt igår, så i morse tog mysingen och jag bara en liten lätt frukost.


 


 


Önskar er alla en  trevlig juldag.

 
 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

25 december 2015 10:35

God fortsättning fina du!
Så mysigt juligt ni har det.
Här blåser det också, rejält.. Annars är det sol och plus 8 grader.
Klart man inte borde behöva sitta ensam på julafton, men tyvärr ser jag många ensamma i mitt jobb..
Varm Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Comsi comsa

25 december 2015 11:49



Så mysig och så mycket gott där på bordet. ☺

Önskar dig en fin fortsättning.

Varm kram ♥♥♥

 
Bling

Bling

25 december 2015 13:08

Helt underbart att komma som gäst till ett så fint bord, måste det ha varit. Omtänksamt av er.
Vi har haft det bra, var på midnattsmässa - min första - i natt, och det var så vackert.
Önskar er en god fortsättning på helgen.
Kram <3

http://ting-bling.blogspot.se

 
Anneli

Anneli

25 december 2015 21:18

Så mysigt o fint det var. Det är så gott när man får gå o plocka lite mat som man är sugen på.
Det har blåst lite ett par dagar, men det är som vanligt.. Regn o blåst, precis som en höstdag =)
Ha en mysig kväll o god fortsättning kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Znogge

Znogge

26 december 2015 11:36

Önskar dig och Mysingen en riktigt og fortsättning! Så trevlig ef afton såg ut :D

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Lena

Lena

26 december 2015 15:52

Jag kan riktigt känna er *mysfakto* :)) god mat & trevlig gemenskap *hjärta*

Kan åxå känna det magiska i kyrkan, tända ljus & inga lampor, bara det ger rysningar, att det sedan spelades flöjt... oj oj oj... något av det vackraste instrument jag vet...

Vi har för en liten stund sedan kommit in från en rysligt kall 40 minuters promenad ner mot åkrarna, det blåste nordan & gjorde dom minus 4 grader till än mer hu hu, man är väl kanske inte riktigt van vid kylan ännu hö hö ;)

Tack! & fin fortsättning av Annandagen! *hjärta*

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

26 december 2015 16:19

Hej vännen, hoppas allt är bra med dig/er.
Oj, vad mörk det var nu när jag tittade ut, jag var inte beredd på att klockan var så mycket..
Ha en mysig kväll ,, kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
gun

gun

27 december 2015 18:50

God fortsättning.
Er kväll ser trevlig och mysig ut och mycket gott
på bordet.
Här har vi fått regn nu efter en haft lite snö som kom
på morgonen.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Geddfish

Geddfish

27 december 2015 20:14

Fint av er att bjuda hem ensamma. På julafton behöver man gemenskap.
Vilket vackert dukat bord, ser så gott ut.
Ha det nu riktigt mysigt och en ny fin vecka önskar jag er!
Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

27 december 2015 20:25

Smyger in o se hur du har det =)
Hoppas allt är bra med dig. Nu har snön kommit så nu är barnen glada o ute o leker, det är som det ska vara nu. Hoppas att det får ligga kvar lite så dom får nytta av sina pulkor mm.
Var rädd om dig, kramar o sov gott ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

28 december 2015 18:25

Ha en bra vecka, kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

29 december 2015 20:04

Så mysigt. Ha nu ett fint slut på det som är kvar av detta året och ett riktigt GOTT NYTT år till er båda.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
TantGlad

TantGlad

30 december 2015 07:00

Så varmt gott och mysigt ni har haft det.
Tittar in och önskar dig och din fina mysing ett riktigt riktigt......GOTT NYTT ÅR!

Nyårskramar i massor!

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards