Direktlänk till inlägg 3 januari 2016

Vänskap!

Av wiolettan - 3 januari 2016 09:27


Jag har fått en ängel och med den följde det med en lapp där det stod.


Vänskapen är ett under som lever i hjärtat.

Jag vet inte hur det sker eller var den börjar

men lyckan som kommer med den  bringar alltid glädje.

Det är en dyrbar gåva från himlen.

Och den här skyddsängeln får Du, min vän.


Så fint och så sant.


Det påminner mig om Louise, en väninna som jag har  berättat om här på bloggen som avled  2010, endast 71 år gammal.


Några dagar före jul fick jag ett brev med ett julkort i som jag ivrigt öppnade, hela sidan var full av text så jag tittade direkt ner på avsändaren och där stod det:

Fridshälsningar från Louise.


Ni må tro att hjärtat åkte upp i halsgropen och tankarna började virra runt. Jag tyckte mig känna igen stilen, för Louise skrev alltid så snyggt och prydligt och avslutade alltid breven med att önska mig Guds frid.


"Men, tänkte jag, det kan inte vara sant, det är ju precis 5 år sedan hon avled. Några dagar före jul".


Började läsa raderna och tankarna och hjärtat lugnade ner sig. Brevet var ifrån en annan person som också heter Louise och som var sommarbarn hos en kusin till mig så vi umgicks en del då vi var barn. Sedan har vi inte träffats eller hört något ifrån varandra förrän vi sågs på en kusinträff för kanske 6 år sedan.


Sann vänskap består än om åren går.



 
 
Geddfish

Geddfish

3 januari 2016 09:54

Det kanske var "någon" som styrde handen på pennan, den gången ♥
Vem vet.
Äkta vänskap består. I alla år.
God fortsättning på dig, fina Wiolettan, kram till er båda ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Carita Liljendahl

Carita Liljendahl

3 januari 2016 10:01

Det var liksom ändå också som om du fick en hälsning, en tanke, av henne som gått bort. Fint.
Vänskap ska vi värna om.

http://debutsky.wordpress.com

 
Znogge

Znogge

3 januari 2016 11:01

På något vis blev det som två hälsningar i en...

Kram och trevlig söndag!

http://znogge.wordpress.com

 
Ingen bild

Comsi comsa

3 januari 2016 11:48


Genom den ena Louise blev det även som en hälsning från din väninna som dog för fem år sedan...

Stor kram och trevlig söndag ♥

 
Ingrid

Ingrid

3 januari 2016 13:15

Så det kan slumpa sig. Du fick en hälsning från två världar.
Sann vänskap består för evigt.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Gunnel

Gunnel

3 januari 2016 15:36

Förstår att du blev lite fundersam, men det var ju en dubbelt kär hälsning. Jag älskar änglar och jag läste en gång att en vän är en förklädd ängel. Det stämmer säkert. Ha det gott.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

3 januari 2016 18:09

Ja vänskapen finns o lever i hjärtat. Den måste man vårda ömt.
Nu ska vi snart ut i kölden, det är inte roligt, jag vill ha vår o sommar =)
Ha en fin kväll vännen, var rädd om dig. Kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
gun

gun

3 januari 2016 19:51

Vänskap det är något man ska vårda ömt och man får jobba på.
Du fick två hälsningar och jag kan förstå att du blev förundrad.
Du får ha en fin söndagskväll.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Eva

Eva

4 januari 2016 09:23

Ja sann vänskap är bäst allt annat kan jag vara utan, och man skall vara rädd om dem man har för en vän är ju en som allt om en o ändå gillar en :) fin måndag till dig o mysingen kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

4 januari 2016 10:58

Eftersom jag är förtjust i änglar och skyddsänglar uppskattade jag din text. Förstår att du hajade till. jag tolkar det som en hälsning från Louise nummer ett.
Kram från Bosse som har en liten lek på min blogg som kanske passar dig.

 
Marlene

Marlene

4 januari 2016 13:50

Var glad och tacksam för dina nya och gamla vänner. Jag önskar jag hade en sån rikedom.

http://fdensammamamman.blogspot.se

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

5 januari 2016 09:59

Hej fina du!
För mig var det solklart även en liten hälsning från den andra Louise.
Varm Kram från ett snöigt Gotland

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards