Direktlänk till inlägg 7 januari 2016

Granar.

Av wiolettan - 7 januari 2016 10:20



I morse var det kallt, minus 16 grader. Jag tyckte att det kändes skönt, uppfriskande och härligt. Men, vi tog en mycket kort promenad ändå, på 40 minuter cirka, det räckte.


Fördelen med kylan är ju också att det inte är halt då. Halka är ju så besvärligt att råka ut för. Nu då jag börjar bli lite till åren så är det ju lätt att bryta sig också. Hörde i förrgår om en  bekant som hade brutit sin handled, inte roligt att råka ut för något sådant.


Efter morgonpromenaden så åt vi frukost och sedan en runda till för att inhandla mat till helgen. Då hade det ljusnat och nu har solen kommit fram. Med andra ord. En underbar, härlig och vacker vinterdag.



 

Är inte detta höjden av lathet och slarv? Denna gran, delvis i en soppåse ligger slängd utanför vårt hyreshus. Hur tänker vederbörande? Inte alls, skulle jag tro. Någon annan får plocka upp och ägaren bryr sig inte. Att köpa granen och ta hem den går bra, men sen kopplas tankeförmågan  bort. Ingen vet att det är min, eller vad då? Den har legat där sedan sista december. Det enda roliga är ju soppåsen som någon har försökt att stoppa granen i, men endast toppen rymdes.


Kommunen, eller fastighetsägare har satt upp granar prydda med vackra ljus lite varstans här i Sundbyberg. Det tycker jag är trevligt och hoppas att de får vara kvar, så länge mörkret råder då vi går ut på morgonkvisten.



 


 


     

   

Detta var ett urval av de som finns.


Trevlig dag önskar jag alla mina trogna bloggvänner. Går ni ut i kylan, ta på er varmt.





 
 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

7 januari 2016 11:05

Idag har jag minus 30 grader och naturligtvis åker långkalsongerna på. Ingen vistelse för mig utomhus idag, men det är svalt inomhus också då hyresvärden inte drar på så hög värme i lägenheterna trots kylan utomhus. Det har varit vackert när ljusslingor/ljusstakar/ klädda granar har lyst upp samhället nu under December... Kram ♥

http://margot64.blogspot.se

 
Ingen bild

Comsi comsa

7 januari 2016 12:29


Slarvigt och nonchalant att inte ta reda på sin gamla gran utan bara lämna den hur som helt till andras förtret....

Kram på dig ♥

 
Gunnel

Gunnel

7 januari 2016 12:34

Sådana slöfockar har vi här också. Jag fattar inte att de alltid har sån tur att ingen ser dem när de slänger iväg sakerna. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
znogge

znogge

7 januari 2016 16:15

Men så nonchalant att bara lämna sin gran på det viset. Så gör man verkligen inte :-( Men man slutar aldrig att förvånas...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Annika

Annika

7 januari 2016 17:02

Många fina granar. Enda fördelen med kylan är nog att det inte är så kallt och att det är myggfritt.
Ha nu en fin kväll inne i stugvärmen.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Anneli

Anneli

7 januari 2016 20:29

Det är så dåligt att man inte kan ta hand om sitt egna. Det skulle aldrig falla mig in att bara slänga det sådär. Sen förstår jag inte vitsen med att sätta en säck på toppen ?
Det låter som man går på korkar, det knarrar så gott nu när det är så kallt. Men ni får vara rädda om er när ni går ut. Ta med mobilen ifall olyckan är framme.
Dröm sött, kramar ♥ ♥ ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
TantGlad

TantGlad

7 januari 2016 21:18

40 minuters promenad , var väl inte så kort. En kort promenad för mig är nog en sisådär 15-20 minuter . Då är den kort korthaha.

Ska vara det där med halkan då, som är bra med kylan. Annars tycker jag den baraär eländig och jobbig . Vi hade -22 i morse. Inte Äre skönt inte . Man stelnar till som en gammal motor.

Men snart Äre vår. Nu är vi på rätt väg.

Så många fina granar som lyser upp där du bor. Det är fint

Du lyser åxo upp, med alla fina inlägg.

Varm kram.

http://tantglad.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards