Alla inlägg den 8 januari 2016

Av wiolettan - 8 januari 2016 10:17


Fredag och fredagsstädning, men, vi har inte städat "bort julen", bara dammat av den lite. Nej, skämt åtsido, jag tycker julsakerna får vara kvar ett tag till, för mysingens del så får de gärna plockas undan.



 

Som alla dessa fina julkort som påminner mig om att det finns några släktningar och framför allt vänner, som tänker lite på mig. Ja, en del är ju till både mig och mysingen, men eftersom vi båda har haft ett liv "före oss två" så att säga, så har jag många vänner från förr som sänder hälsningar till jul och har gjort det i många år.


Ni av mina bloggvänner som har skickat julkort till mig. Ett Stort Tack!



Känslan av vänskap är som att bli behagligt mättad med oxstek, kärleken som att bli förfriskad med champagne, har en brittisk författare som levde på 1700-talet, Samuel Johnson sagt.


Vänskap innebär att man på ett nästan rörande sätt tar saker och ting för vad de ger sig ut för att vara. Samuel Beckett, en irländsk- fransk författare, han som är känd för pjäsen: I väntan på Godot, har sagt dessa kloka ord.


Lustigt att jag skulle nämna just två författare som båda heter Samuel i förnamn.




Så nu mina vänner, ta hand om er och ha en bra dag.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards