Alla inlägg den 11 januari 2016

Av wiolettan - 11 januari 2016 09:21



Nu har vi fått lite mera snö och det snöar fortfarande, lite blåsigt och kallt är det ute.


Vi har gått förbi en hattaffär där stod följande:



Glöm inte mössan, för då fryser du om huvudet,


fryser du om huvudet kan du bli hes och blir du hes så måste du viska,


och den som viskar han ljuger, ljuger du så kan du hamna i fängelse


och kommer du i fängelse så kan du börja att knarka,


knarkar du så kan du dö, så glöm för all del inte mössan.


Ja, det är ju också en orsak varför vi ska ha mössa på huvudet då det är kallt. Tyvärr har jag sett att inte alla har det,  men jag tror kanske att de personerna inte skulle var ute så länge, kanske en promenad till bussen eller tåget. För min del tycker jag inte om att ha mössa på mig, fåfänga kanske, men jag har det ändå, för hälsans skull. Det är mest yngre flickor som jag tycker inte har något på huvudet. Jag som är äldre, eller gammal,  känner att det behövs.



På tal om gammal, har ni hört den här definitionen på Metallåldern? Alltså vi som är uppe i de högre åldrarna.


Bly i benen.

Silver i håret.

Guld i tänderna.

Teflon i pannan.


Kan ni gissa vad som inte stämmer in på mig?



Varje ålder har sina fördelar, man upptäcker det bara för sent.


















Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards