Direktlänk till inlägg 11 januari 2016

Kallt, mössor och ålder.

Av wiolettan - 11 januari 2016 09:21



Nu har vi fått lite mera snö och det snöar fortfarande, lite blåsigt och kallt är det ute.


Vi har gått förbi en hattaffär där stod följande:



Glöm inte mössan, för då fryser du om huvudet,


fryser du om huvudet kan du bli hes och blir du hes så måste du viska,


och den som viskar han ljuger, ljuger du så kan du hamna i fängelse


och kommer du i fängelse så kan du börja att knarka,


knarkar du så kan du dö, så glöm för all del inte mössan.


Ja, det är ju också en orsak varför vi ska ha mössa på huvudet då det är kallt. Tyvärr har jag sett att inte alla har det,  men jag tror kanske att de personerna inte skulle var ute så länge, kanske en promenad till bussen eller tåget. För min del tycker jag inte om att ha mössa på mig, fåfänga kanske, men jag har det ändå, för hälsans skull. Det är mest yngre flickor som jag tycker inte har något på huvudet. Jag som är äldre, eller gammal,  känner att det behövs.



På tal om gammal, har ni hört den här definitionen på Metallåldern? Alltså vi som är uppe i de högre åldrarna.


Bly i benen.

Silver i håret.

Guld i tänderna.

Teflon i pannan.


Kan ni gissa vad som inte stämmer in på mig?



Varje ålder har sina fördelar, man upptäcker det bara för sent.


















 
 
znogge

znogge

11 januari 2016 10:20

Jag får nog börja bli bättre på att ha mössa känner jag! Om inte annat för att slippa frysa om öronen ;-)

Jag tror inte att du har guld i tänderna eller teflon i pannan. Med tanke på era promenader så borde du inte ha bly i benen heller.

Kram och ha en bra måndag!

http://znogge.wordpress.com

wiolettan

11 januari 2016 10:27

Helt rätt, öronen ska vi vara rädda om.

Men znogge, så snällt skrivet, guld, teflon och bly, då tror du att jag är ung fortfarande, härligt.
Ha en bra måndag du också.

 
Leva-Kerstin

Leva-Kerstin

11 januari 2016 11:06

Haha, vad roligt. Jag är också fåfäng, klär inte i mössa, alltså kommer den aldrig på.
Jag gissar på guld i tänderna.
Önskar dig en skön vecka

http://www.steeperz.com

 
wiolettan

wiolettan

11 januari 2016 11:20

Det blir liksom inte samma person om mössan är på, tycker jag, men vissa passar ju så bra med något på huvudet. Men Leva-Kerstin vi får kanske ge oss för vinterkylan.
Guld är dyrt, så det är ju inte alla som har råd med det.
Skön vecka till dig också.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Geddfish

Geddfish

11 januari 2016 11:41

Haha, den ramsan var bra om mössan och jag kommer nog att leva länge, för jag har mössa i tid och otid, hatar att frysa.
Men fåfäng, det är jag ändå!

Jag tror inte att något stämmer in på dig. Skulle kunna gissa att silver var rätt, men du är en vacker rödluva, så det tror jag inte på ändå.

Kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

wiolettan

11 januari 2016 11:46

Bra Geddfish, inte frysa, mössa på. Du tillhör säkert den skaran som klär i mössa också.
Tack för "vacker rödluva". Ja nog är jag rödhårig alltid, men betänk att jag inte har färgat håret någon gång i hela mitt 74 åriga liv, så vem vet.
Kram tillbaks.

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

11 januari 2016 13:05

Ingenting stämmer in på dig. :))
Här har det regnat idag och ute är det blött värre....

Stor kram o hjärta.

http://egopyret.blogspot.com

wiolettan

11 januari 2016 13:30

Jo men visst, gör det så, Comsi Comsa. Men, vilket, eller vilka, jaja, men snällt tänkt av dig.
Här har det snöat, i alla fall litegrann.
Kram och hjärta tillbaka till dig.

 
Anna

Anna

11 januari 2016 13:30

Här sitter mössan allt säkert på, när temperaturen närmar sig minusgrader. Har precis läst ikapp mig här inne. Möjligheterna nere i Thailand var inte så goda. Vilken fin reflektion du gör av din fina Mysinge, på nyårsafton. Och absolut så ser han inte så gammal ut, som han tror själv.

Hoppas du har fått ordning för förmaksflimret och medicineringen nu. Så typiskt att Waranvärdena ska strula och försvinna, när det är så många helgdagar.

Önskar dig finaste fortsättningen på det nya året!

Kram ❤️

http://utbrandvagentillbaka.wordpress.com

wiolettan

11 januari 2016 13:51

Bra, med mössan, fryser man om huvudet eller fötterna så fryser man om hela kroppen.

Tack för raderna om mysingen, ska meddela honom det så blir han lyckligare.
Nja, flimmret är mig tätt i hälarna hela tiden, nästan men Waranvärdet var

God fortsättning och kram tillbaka.

 
flugfri

flugfri

11 januari 2016 13:35

. kul att finns pigga glada tanter i min ålder som bloggar,,, att hitta kärleken på nytt på äldre dar,, de är riktigt najs,, för de gjorde jag me,,,,

http://flugfri.blogspot.com

wiolettan

11 januari 2016 14:08

Välkommen!
Visst är det härligt med ny kärlek fast åren har gått liksom. Det är så skönt att det finns fler kärlekar även för de som har mist en kärlek. Om jag får uttrycka mig så.
"Glada tanter" Redan som en liten flicka på några år blev jag känd för att alltid vara glad.
Försökte hitta din blogg på avsändaren, men lyckades inte.

 
Ingrid

Ingrid

11 januari 2016 17:26

Jag klär inte i mössa, men man måste ju ha det ändå och nu när jag läst din ramsa inser jag ju hur viktigt det är.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
wiolettan

wiolettan

11 januari 2016 20:25

Ingrid, bra där, kallt mössa på, det får vi bestämma oss för. Min mysing brukar säga då jag klagar. "Det är väl ingen som tittar speciellt på dig så ta på dig mössan".
Kram tillbaka.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

11 januari 2016 20:27

Kikar in för att ge dig en liten kvällskram. Dröm Sött. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

wiolettan

11 januari 2016 20:53

Tack snälla Anneli.
Hoppas att du också får sova bra och utan värk. Mina drömmar brukar ju vara rätt så jobbiga, bara springa och leta på ställen jag inte hittar, men kanske inte i natt.
Kram!

 
TantGlad

TantGlad

11 januari 2016 20:32

Jag hatar att frysa. Så därför (trots jag är mycket fåfäng) så släpper jag fåfängan fri, för att bära mössa då det är svinkallt ute.
Man blir ju inge snyggare utan mössa i kylan. Man får ju bara dendär fula ansiktsutrycket och ful-minen.
Nä ....int vill man frysa inte. Det här man förstånd nog till att fatta.

Hmm......ett ord som skulle bort?...få se nu.....Jag tror.....Jag tror inte du har silver i håret. En ren gissning. Du är ju så fint rödlätt.

Kramar i massor till dig och mysingen.

http://tantglad.bloggo.nu

wiolettan

11 januari 2016 20:51

TantGlad så rätt du har om ens utseende då mössan är på, jag har inte tänkt i dom banorna bara.
Silver i håret, jo men visst, jag har börjat få gråa hårstrån vid öronen, det syns rätt så väl. Men tack för komplimangen.
Men däremot har jag inget guld i mun. Hade inte råd, så det blev amalgam på den tiden, svart och fult, men nödvändigt.
Kramar tillbaks från mig och mysingen.

 
Gunnel

Gunnel

12 januari 2016 15:39

Efter att ha läst din ramsa får jag nog skärpa mig och ta på mössan lite oftare. Bly i benen och teflon i pannan känner jag igen. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

wiolettan

12 januari 2016 16:53

Ja Gunnel, det är bäst att ta det säkra för det osäkra.
Bly i benen är en åkomma som sätter in rätt så ofta nu då det är halt ute och man måste anstränga sig lite mera för att inte halka. Tror inte att du har teflon i pannan.
Kram tillbaks.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards