Alla inlägg den 12 januari 2016

Av wiolettan - 12 januari 2016 16:23




Nu en ny lek, eller en del föredrar att kalla det tävling, hos Bosse Lidén, en synnerligen påhittig och lekfull bloggare.., som jag i mina tankar kallar allkonstnären.


Denna gång gällde det att fotografera reg.skyltar på bilar, reg. skyltar som bildar ett ord. Det var till en början inte alls lätt. Detta med att W finns istället för enkelt V gör att många ord inte blir ord, om ni förstår vad jag menar.


Mysingen och jag har halkat iväg idag på olika "uppdrag" och då har vi passat på att plåta reg.skyltar Först en morgonpromenad som vanligt, sedan till SPF:s lokal för mysingen skulle hjälpa en dam med datorprogrammet, och se´n har vi gått ner till Gamla Folkets Hus på ett synnerligen trevligt föredrag. Vi fick kaffe och macka också. Till dessa promenader var våra kameror med och vi plåtade bil.nr Jag blev för första gången avundsjuk på alla dessa som har en mobil. Det är ju mycket lättare att ta en bild ifrån en mobil, man kan låtsas att prata i den eller så, jag har en vanlig uråldrig kamera. Nu blev vi ansedda som två mycket suspekta personer. En bil som vi fotade såg jag efter en stund köra förbi oss med bra fart, stod ju så fint parkerad först, ingen förare syntes till, då den stod parkerad, men han såg nog oss och tänkte att det var bäst att smita innan något händer.



             

En mening blev det av dessa skyltar   Bra rum,  Moa.


 

Frälsarkrans eller tyg?   Boj.


 

Äldre viktenhet. Uns.


 

Sedan klipper jag till med en Sax.



Hoppas att detta nu blir godkänt av domaren.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards