Direktlänk till inlägg 12 januari 2016

Skyltning på gång.

Av wiolettan - 12 januari 2016 16:23




Nu en ny lek, eller en del föredrar att kalla det tävling, hos Bosse Lidén, en synnerligen påhittig och lekfull bloggare.., som jag i mina tankar kallar allkonstnären.


Denna gång gällde det att fotografera reg.skyltar på bilar, reg. skyltar som bildar ett ord. Det var till en början inte alls lätt. Detta med att W finns istället för enkelt V gör att många ord inte blir ord, om ni förstår vad jag menar.


Mysingen och jag har halkat iväg idag på olika "uppdrag" och då har vi passat på att plåta reg.skyltar Först en morgonpromenad som vanligt, sedan till SPF:s lokal för mysingen skulle hjälpa en dam med datorprogrammet, och se´n har vi gått ner till Gamla Folkets Hus på ett synnerligen trevligt föredrag. Vi fick kaffe och macka också. Till dessa promenader var våra kameror med och vi plåtade bil.nr Jag blev för första gången avundsjuk på alla dessa som har en mobil. Det är ju mycket lättare att ta en bild ifrån en mobil, man kan låtsas att prata i den eller så, jag har en vanlig uråldrig kamera. Nu blev vi ansedda som två mycket suspekta personer. En bil som vi fotade såg jag efter en stund köra förbi oss med bra fart, stod ju så fint parkerad först, ingen förare syntes till, då den stod parkerad, men han såg nog oss och tänkte att det var bäst att smita innan något händer.



             

En mening blev det av dessa skyltar   Bra rum,  Moa.


 

Frälsarkrans eller tyg?   Boj.


 

Äldre viktenhet. Uns.


 

Sedan klipper jag till med en Sax.



Hoppas att detta nu blir godkänt av domaren.



 
 
Ingrid

Ingrid

12 januari 2016 18:49

Han är påhittig Bosse!
Visst måste han väl godkänna dina skyltar. Hade jag varit hemma hade jag kanske kunnat åstadkomma några jag också.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Znogge

Znogge

12 januari 2016 18:57

Jag har inte ens hunnit börja titta så jag kommer nog att bli helt avsågad i denna tävling. Nåja, grattis till bra skyltar :D

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

12 januari 2016 19:14

Undra om han hade rent mjöl i påsen. Tänk om bilen var falskskyltad. :)
BRA RUM MOA ger dig fyra poäng. Tror du de hyrt sviten på Grand?
En mobilkamera är smidigare i detta läge, precis som du skriver.
Kram Bosse

 
Anneli

Anneli

12 januari 2016 21:29

Det är lite roligt när man hittar ord på plåtarna =) Det verkar vara en rolig tävling du är med i..
Idag har dom äntligen skottat runt hela husen, dom tycker väl inte att vi behöver gå runt som vi gör på sommaren ...
Var rädd om dig, dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

13 januari 2016 07:01

Verkar vara en kul tävling som du är med i =) Kram

http://margot64.blogspot.se

 
Ingen bild

Comsi comsa

13 januari 2016 08:10


Man kan hitta många roliga namn på skyltar....

Varm kram nu är det vitt och fint ute. ♥

 
Lena i Wales

Lena i Wales

13 januari 2016 09:59

Kul! Har varit inne hos Bosse och tittat också.
Bra betyder BH på engelska, så den är lite extra kul här.
Ska se vad jag kan göra!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

13 januari 2016 10:16

God morgon!
Vilken kul tävling. Du är för rolig, jag skrattade gott åt erat fotograferande av nummerskyltar med vanlig kamera.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

13 januari 2016 10:43

Jag gillar Bosses tävlingar och ska försöka vara med på denna, men man kommer nog att känna sig lite skum, antar jag. Du lyckades hitta många skyltar. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Annika

Annika

13 januari 2016 18:29

Jag älskar oxå Bosses lekar. Tyvärr så ställer snön till det för mig. Men får väl se om jag kan ut och plåta i helgen.
Onsdagskramen

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Anneli

Anneli

13 januari 2016 18:38

Hej hopp, det är bara jag som smyger runt o tittar till dig. Hoppas att du inte snöar bort. Här är det ganska lugnt nu med snöandet, jag tycker att det räcker.
Hoppas dagen har varit bra. Ni får ha en fin kväll, dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
gun

gun

13 januari 2016 20:45

Han kan då komma på..... den käre Bosse:).
Kan förstå att bilisten körde iväg fort som katten han
tänkte nog bäst att ta min kära ägodel så ingen annan tar den:):).
Inget snöande här idag men kallt har vi -10 och kallar ska vi få.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Maria

Maria

13 januari 2016 21:26

Hittade hit till dig genom vår påhittige bloggvän Bosse. Visst blir man lite fixerad vid bilskyltar helt plötsligt och som väl var hade jag en mobil men lite konstigt kändes det ändå stå och fota bilnummer. Lekar tycker jag låter mycket bättre än tävlingar. Allt gott till dig!

http://dammsamlare.blogg.se

 
TantGlad

TantGlad

13 januari 2016 21:50

Bosse lekfarbror är påhittig han .
Men vilken fin skyltning. Du fick ju till en mening av alltihopa. Kul.

Ha det gott och Stor kram

http://tantglad.bloggo.nu

 
Eva

Eva

14 januari 2016 09:24

ha ha ja det är roligt för det finns massor av dom :) kul kram på dig

http://evasblogg.blogg.se

 
Ditte

Ditte

14 januari 2016 10:28

God sen förmiddag! Bra jobbat! Du har då verkligen fått till det. Jag ligger klart i lä här. Men jag har försökt!Känner igen mig med att bli tagen som "suspekt" med kamera. Och två tillsägelser fick jag. Men ett leende och att jag låtsades inte tala svenska hjälpte. Oj, vad jag fnittrade...
Och visst är vår vän Bosse en pärla som sätter fart både på
tankar och annat.
Önskar dig en trevlig dag!
Kram!

http://akker.blogg.se

 
Anneli

Anneli

14 januari 2016 20:50

Tjingeling =) Hoppas du mår bra o att du inte fryser alltför mycket. Det är så kallt nu , men det är friskt o skönt även att det är -18..
Var rädd om dig, ha en mysig kväll o en trevlig helg. Kramar o dröm sött ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards