Alla inlägg den 15 januari 2016

Av wiolettan - 15 januari 2016 09:03



Det verkar som om nästan samtliga som åkte tunnelbana igår hade läst mitt inlägg för några dagar sedan, om att det var så viktigt att ha mössa på huvudet, då det är kallt ute, annars kunde man dö.


Jag har aldrig sett så många passagerare ha på sig toppluvor eller mössor på sig, helt otroligt. Äldre som yngre, fast, det var fortfarande en del unga tjejer som gick barhuvade.


Blev också så full i skratt för det var inte många som passade i sina toppluvor, enligt min smak och det tröstade mig, inte av skadeglädje utan för att jag slipper känna mig ensam. Men, jag måste ju också erkänna att en del såg så fina ut i sina huvudbonader, en fröjd för ögat. Det var en ovanlig syn, mössor på, vilket gläder mig.


Som sagt, vi var ute och åkte tunnelbana igår och det var bra att min mysing sa till mig att ta på mig ”långkalsonger och mössa”. Visserligen var det cirka 15 minusgrader då vi åkte iväg, men jag i min enfald tänkte att jag är ju mest inomhus, på tunnelbanan och då är det inte så kallt. Men, att det var, dörrarna på gröna linjen ut mot Farsta öppnades ju ideligen och då blev det kallt. Blå linjen som vi åkte med först, där var det inte så farligt, men den går ju mest bara under jorden.


Vi var till min äldsta bror som bor i Farsta och hjälpte honom att tömma ett rum och hallen på möbler för att nästa vecka kommer det en firma som ska lägga in nya golv.



Vill visa två bilder.


   

Denna julbock, gjord av granris, fanns utanför fönstret vid Duvbo tunnelbanestation. Originellt och roligt utförande. Vid sidan om fanns det en liten gran med julklappar under gjorda av halm, med röda band runt om. Någon, med konstnärliga anlag, har tänkt till och brytt sig för att göra det trevligt för sina medmänniskor.



   

Detta svanpar med sin unge har ännu så länge lyckats överleva den kalla kylan. Annars brukar ju svanar åka söderut på vintern, men dessa är kvar, vet ej varför. Jag är så glad att kommunen har en "uppvärmd vak"  i Lötsjön där sjöfåglarna kan vistas.


I morse var det minus 18 grader här hos oss.







Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards