Alla inlägg den 16 januari 2016

Av wiolettan - 16 januari 2016 10:52


Kallt, minus 17 grader då vi vandrade ut, och, jag tyckte så synd om Zebran som stod och frös.


Ja, ni läste rätt, Zebra,  men jag tar det från början.


I morse tog vi en stadspromenad istället för runt sjöarna. Vi tänkte att om det skulle bli för kallt så skulle vi kunna korta av turen, nu behövde vi inte det. Tänkte också passa på och slå två flugor i en smäll och köpa hårt bröd som finns i Hemköps butik, vi har inte hittat just det fiberrika brödet i någon annan affär.


 

Utanför Hemköp stod denna unga tjej och mysingen frågade :"Se bra"? Alltså Zebra, hon var nämligen utklädd i en fin kostym, en riktig Zebradress.

"Hej och välkommen", sa hon glatt.


"Ska du på maskerad", frågade jag. "Nej" sa hon, "jag ska gifta mig och mina kompisar verkar ha lurat mig, de sa att jag skulle klä mig så här så skulle vi mötas, men de kommer inte utan jag ska stå här själv och hälsa välkommen till folk som går förbi". Hade hon då fått reda på via mobilen.


"Får jag ta en bild"? undrade jag och hon undrade detsamma.


"Då ska jag skicka den till mina kompisar så de får se att jag sköter mitt jobb",sa hon. "Och du kommer in i bloggen", sa mysingen.


Vi gick in i affären och handlade och på vägen hörde vi ett litet barn som ropade" "Titta mamma, en älg".


Då vi kom ut så mötte vi tjejen. "Jag ska gå in och köpa snus, jag har fått lov för mina kompisar". Hon var så sprudlande glad, log och skrattade hela tiden. Undrar om det var för att hon skulle gifta sig, eller var hon lite generad av att stå där, kan jag undra.


Jag undrar också?  Hur bilden blev med mysingen och mig, hon ville vi skulle skratta, se glada ut och vinka. Jag tänker på min mössa, men jag kunde ju inte ta av den, det var så kallt.


Trevlig helg, alla mina bloggvänner.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards