Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

Ett annorlunda möte.

Av wiolettan - 16 januari 2016 10:52


Kallt, minus 17 grader då vi vandrade ut, och, jag tyckte så synd om Zebran som stod och frös.


Ja, ni läste rätt, Zebra,  men jag tar det från början.


I morse tog vi en stadspromenad istället för runt sjöarna. Vi tänkte att om det skulle bli för kallt så skulle vi kunna korta av turen, nu behövde vi inte det. Tänkte också passa på och slå två flugor i en smäll och köpa hårt bröd som finns i Hemköps butik, vi har inte hittat just det fiberrika brödet i någon annan affär.


 

Utanför Hemköp stod denna unga tjej och mysingen frågade :"Se bra"? Alltså Zebra, hon var nämligen utklädd i en fin kostym, en riktig Zebradress.

"Hej och välkommen", sa hon glatt.


"Ska du på maskerad", frågade jag. "Nej" sa hon, "jag ska gifta mig och mina kompisar verkar ha lurat mig, de sa att jag skulle klä mig så här så skulle vi mötas, men de kommer inte utan jag ska stå här själv och hälsa välkommen till folk som går förbi". Hade hon då fått reda på via mobilen.


"Får jag ta en bild"? undrade jag och hon undrade detsamma.


"Då ska jag skicka den till mina kompisar så de får se att jag sköter mitt jobb",sa hon. "Och du kommer in i bloggen", sa mysingen.


Vi gick in i affären och handlade och på vägen hörde vi ett litet barn som ropade" "Titta mamma, en älg".


Då vi kom ut så mötte vi tjejen. "Jag ska gå in och köpa snus, jag har fått lov för mina kompisar". Hon var så sprudlande glad, log och skrattade hela tiden. Undrar om det var för att hon skulle gifta sig, eller var hon lite generad av att stå där, kan jag undra.


Jag undrar också?  Hur bilden blev med mysingen och mig, hon ville vi skulle skratta, se glada ut och vinka. Jag tänker på min mössa, men jag kunde ju inte ta av den, det var så kallt.


Trevlig helg, alla mina bloggvänner.





 
 
TantGlad

TantGlad

16 januari 2016 12:34

Haha.....blev full i skratt av bilden. Men det är viktigt att klä sig rätt även om man zerbra.

Ha en fin helg fina bloggvän.
Kramelikram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Geddfish

Geddfish

16 januari 2016 12:35

Vilken rolig grej! Ja, de kan då hitta på, haha!
Och du är la rolig med din mössa, du är säkert jättefin i den, söta du!
Må så bra, tack för ett roligt inlägg och kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

16 januari 2016 14:05

På en möhippa kan allt hända! Hoppas hon inte fick vänta alltför länge ;-)

Kram och fortsatt fin lördag önskar jag dig <3

http://znogge.wordpress.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

16 januari 2016 14:35


Hi hi hi, så roligt men var det inte väldigt kallt för henne att stå där ute tro? :)

Kram på dig en varm en ☺ ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

16 januari 2016 21:52

Jag läser och ler. Så bra det blev med detta möte. Och möten tycker jag mycket om. Gärna av olika slag. Och dte är inte varje dag man träffar på en Zebra utanför Hemköp i S-g.
Kram!

http://akker.blogg.se

 
Gunnel

Gunnel

17 januari 2016 09:41

Det var ju ändå ett snällt påhitt av hennes kompisar. Ha det bra.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Eva

Eva

17 januari 2016 10:14

men vilken söt en usch ja där är nog kallt o stackaren :( tur att ni kom förbi hi hi skön söndag till dig kramen

http://evasblogg.blogg.se

 
Ingen bild

Oops

17 januari 2016 11:30

Hon hade säkerligen sina trevliga stunder med dem som hon pratade med och hon hade ju något trevligt att se fram emot. Annars så var jag just ute och fotograferade kylan och rimfrosten i -26 graders kyla. Ser fram emot varmare tider.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards