Alla inlägg den 19 januari 2016

Av wiolettan - 19 januari 2016 13:23


Idag har vi haft förmiddagen full, helt full, ingen rast, ingen ro. Träffade en dam i hissen som undrade varför vi som var pensionärer var uppe så tidigt. Ja, men annars hinner vi ju inte.


Vi har haft tvättstugan bland annat och det är ju ett spring. Har också varit ner till vårdcentralen och tagit mitt sedvanliga PKprov och där satt det en dam med sin man och väntade på svar vad hennes PK värde var. Så kom då sköterskan ut och meddelade att värdet var 2,3. Ni skulle ha sett den glädjen som damen och hennes man visade. Dom blev så lyckliga så det var en fröjd att se. De talade om att de hade fått åka in och ta prover var och varannan dag för att värdet åkte upp och ner och aldrig var bra. Jag förstår henne. Detta PK värde är livsviktigt att det är någorlunda rätt, så att vi inte drabbas av blodpropp eller stroke, det är inte roligt.


 

På tal om något roligare. Igår var vi och såg en film på Bio. Det har inte hänt på en massa år, det var "Så som i himmelen", då den var ny.


Men vi hade fått rabatt på grund av att vi hade handlat på apoteket Hjärtat, (som vi har slutat med nu eftersom det var en icke servicevänlig tjej som satt där), plus att vi är ju pensionärer så blev det lite billigare. Annars, det är inte klokt så dyrt ett biobesök är nu för tiden.


 

Jag har velat se "En man som heter Ove", för jag tyckte då jag läste om den att det skulle vara en rolig film. Att den var. Den är spännande, rolig och lite tragisk om man tänker på Oves livsöde. Gå och se den om ni kan, nej, förresten, smaken är ju som baken. Vi tycker olika, men mysingen och jag som inte är vana att gå på bio, tyckte att det var en sevärd och smårolig film. 


 

Vi satt i en salong som hade Nils Poppes underskrift.


 

Filmen tog nästan 2 timmar och då vi kom ut såg vi så här smala och märkliga ut. Tänk vad konstiga speglar kan få mysingen och mig att bli som barn på nytt. Bra att ni inte var där och såg oss.


 

Då vi kom hem så lyste det så vackert ifrån många fönster och balkonger. Ännu är inte julens belysning borta. Där det lyser som vackrast, där bor vi.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards