Direktlänk till inlägg 20 januari 2016

Tankar.

Av wiolettan - 20 januari 2016 14:37


Typiskt, väldigt typiskt, det är inte första gången och jag blir rätt så frustrerad. Ibland skulle jag önska att jag inte var en sådan extrem tävlingsmänniska. Då skulle jag ju inte blivit så ställd då jag inte kan komma ut, nu då min favorittävlingsledare har satt upp ännu en tävling på sin blogg.  Bosse Lidén, med sina speciella och roliga uppdrag.


Men jag har några dagar på mig och jag hoppas att förmaksflimret håller sig lugnt nu.


Kunde inte heller gå till SPF där vi i dag hade uppstart på vår lilla sångkör. Men skam den som ger sig, det kommer förhoppningsvis flera dagar.


”Ja, men du är i alla fall 74 år”. ”Vaddå i alla fall”?  "Jag är ju densamme inuti och orkar ta i, orkar ta bort julprydnader, orkar gå ut och göra snöänglar och jaga fåglar, orkar gå och sjunga, orkar vara trevlig mot min man”.  Nej, jag gör ju inte det. Det är bara att erkänna, fast det är ju det som jag har så svårt för. Att acceptera min situation.


 

Tänkvärt ifrån min optimistlåda.



 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

20 januari 2016 14:53


Fina Wiolettan, jag tror jag vet vad du pratar om.... Men jag är säker på att du kommer göra dina snöänglar fast bara inte idag... :)

Stor kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

20 januari 2016 17:19

Vissa saker är svåra att acceptera och speciell när man känner sig ung inombords. Jag har inte heller kommit till skott för det har varit mörkt när jag kommit hem och inga fåglar att fotografera. Lite irriterande men än finns det hopp!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
kolonilotta

kolonilotta

20 januari 2016 18:09

Va kul att du tittade in hos mig! :)
Du har gott om tid att jaga fåglar.
Bosse har ju inte satt ut något slutdatum vad jag kunde se.
Och trots min ringa ålder så fick min väninna hjälpa mig upp från altanen efter jag kravlat färdigt och gjort min ängel! ;)
Men roligt var det. Jam ända tills jag fick snö innanför kläderna! Brrrr vad kallt och otrevligt det var.
Ha en jätte fin kväll du också.
Kram.

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

 
Ingrid

Ingrid

20 januari 2016 18:21

Hoppas att du snart mår bättre, så att du kan gå ut och fotografera fåglar, var det inte det man skulle göra i den här senaste tävlingen hos Bosse. Han är verkligen påhittig.
Krya på dig!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ditte

Ditte

20 januari 2016 20:49

Jag kan förstå dig! Det är inte enkelt att acceptera att kroppen inte kan/förmår det man själv vill. Men varför ska det vara enkelt?
Ta det i din takt och en annan dag orkar kroppen mer. Kansk ekan det bli ett moment denna gång och då är ju det ok.
Många tankar och stor kram.
Jag tyckte mycket om dina skyltar!

http://akker.blogg.se

 
Anneli

Anneli

20 januari 2016 21:07

Jag förstår dig, det är inte lätt när man känner sig annorlunda på insidan.
Det är så mycket mitt huvud vill men kroppen säger nej, oftast så skriker den nej.
Ikväll gick jag ut till förrådet o plockade ut lite saker som Erikshjälpen ska hämta i morgon så nu har jag så ont. Det spelar ingen roll vad jag gör, jag får alltid betala med min värk.
Hoppas att du får hålla dig frisk, så förmaksflimret håller sig i schack. Var rädd om dig, dröm sött ... Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Geddfish

Geddfish

20 januari 2016 21:22

Det är en annan dag i morgon, då mår du förhoppningsvis mycket bättre.
Man får göra som grodan, leva på hoppet ♥
Hoppas du kan göra en snöängel i morgon och fotografera det du vill.
En mjuk och varm kvällskram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

 
Eva

Eva

21 januari 2016 09:26

ja man kan inte alltid det man vill, men kanske en annan dag o som du säger inne känner man sig så o utåt är det si man får tyvärr rätta sig efter kroppen ibland :( kanske kan du göra en ängel i morgon eller när du är redo ;) stor kram

http://evasblogg.blogg.se

 
gun

gun

21 januari 2016 10:41

Förstår hu du menar och känner dig. Jag har också svårt att acceptera att jag inte kan göra allt fast jag känner mig ung inuti....
Så är nog tyvärr livet.
Ängeln kan du göra en annan dag.
Var rädd om dig och kramar.
gun

http://anthilias.bloggplatsen

 
Anneli

Anneli

21 januari 2016 17:48

Nu kommer snart mina skatter till mig, jag ska ha dom inatt för dom har blivit sjuka.
Idag har det varit så fint, strålande sol o lagom kallt. Hoppas du o mysingen har det bra. Var rädda om er, kramar o dröm sött ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Gunnel

Gunnel

22 januari 2016 12:25

Jag känner igen den där irritationen. Hjärnan säger en sak men kroppen en annan. Att de inte kan samarbeta bättre! Hoppas du snart känner dig bättre. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards