Alla inlägg den 23 januari 2016

Av wiolettan - 23 januari 2016 11:18


Det verkar inte komma mera snö, tänkte jag i morse, så det är bäst att försöka att göra den där snöängeln som ska vara med i Bosse Lidéns tävling. Vet ej hur dagsformen är från dag till dag och imorse kände jag mig redo, pigg som en mört, som jag brukar säga.


Ut och leta efter snö, orörd snö och det var inte lätt. Vi har inte många cm, och där det finns så verkar barn ha lekt och gått.


 

Men till slut så. Mysingen tog bilden och så långt var allt bra. Men, sen skulle jag upp, det gick inte, inte ens med förenade krafter. Det var ju tidigt på morgonen, innan motionärerna hunnit ut, men helt plötsligt hörde jag någon som ropade:


"Behöver ni hjälp"? "Nej, tack" sa jag och mysingen fyllde i, "hon håller på att göra en snöängel".


"Men så roligt" tyckte dom och vandrade vidare.


Efter ett antal minuter, jag satt fortfarande och försökte resa mig, kom flera:


"Ska vi hjälpa till, behöver ni hjälp". "Nej tack, det går bra", sa jag, fast det var ju en sanning med lite osanning i.


"Hon försöker att göra en snöängel", sa mysingen igen.


"Vad häftigt, underbart", skrattade tjejerna och sprang vidare. Det tyckte väl som så, en så´n gammal människa lägger sig på marken för att göra snöänglar, då måste det ha slagit slint, men det kunde de ju inte säga.



Eftersom jag sitter här så kom jag upp tillslut. Det enda roliga i den situationen var att minst 7 personer, vad jag vet, fick ett hjärtligt gott skratt, eller flera skratt.


 

Termometern var lätt, men inga rekord att tala om. Ni ser så lite med snö det är utanför vårt fönster.


Så var det då tre fåglar. Jag tog inga små fåglar, utan slog på stort.


 

Svan.


 

Tamgås.


 

Häger. Jag tyckte så synd om denna häger, den stod på ett ben och såg ut att frysa. Flög inte iväg fast jag kom rätt så nära.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards