Direktlänk till inlägg 23 januari 2016

Bevingat!!!

Av wiolettan - 23 januari 2016 11:18


Det verkar inte komma mera snö, tänkte jag i morse, så det är bäst att försöka att göra den där snöängeln som ska vara med i Bosse Lidéns tävling. Vet ej hur dagsformen är från dag till dag och imorse kände jag mig redo, pigg som en mört, som jag brukar säga.


Ut och leta efter snö, orörd snö och det var inte lätt. Vi har inte många cm, och där det finns så verkar barn ha lekt och gått.


 

Men till slut så. Mysingen tog bilden och så långt var allt bra. Men, sen skulle jag upp, det gick inte, inte ens med förenade krafter. Det var ju tidigt på morgonen, innan motionärerna hunnit ut, men helt plötsligt hörde jag någon som ropade:


"Behöver ni hjälp"? "Nej, tack" sa jag och mysingen fyllde i, "hon håller på att göra en snöängel".


"Men så roligt" tyckte dom och vandrade vidare.


Efter ett antal minuter, jag satt fortfarande och försökte resa mig, kom flera:


"Ska vi hjälpa till, behöver ni hjälp". "Nej tack, det går bra", sa jag, fast det var ju en sanning med lite osanning i.


"Hon försöker att göra en snöängel", sa mysingen igen.


"Vad häftigt, underbart", skrattade tjejerna och sprang vidare. Det tyckte väl som så, en så´n gammal människa lägger sig på marken för att göra snöänglar, då måste det ha slagit slint, men det kunde de ju inte säga.



Eftersom jag sitter här så kom jag upp tillslut. Det enda roliga i den situationen var att minst 7 personer, vad jag vet, fick ett hjärtligt gott skratt, eller flera skratt.


 

Termometern var lätt, men inga rekord att tala om. Ni ser så lite med snö det är utanför vårt fönster.


Så var det då tre fåglar. Jag tog inga små fåglar, utan slog på stort.


 

Svan.


 

Tamgås.


 

Häger. Jag tyckte så synd om denna häger, den stod på ett ben och såg ut att frysa. Flög inte iväg fast jag kom rätt så nära.



 
 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

23 januari 2016 12:24

Det är fint med snöänglar =) Sånt gjorde jag med mina barn när de var små. Skulle jag göra det idag skulle jag precis som du få svårt att ta mig upp. Det finns ett ordspråk som säger att man varje dag ska försöka göra någon glad. Om inte annat har du bjudit på dig själv när du låg där och gjorde en snöängel =) För det är ju det lilla som förgyller vardagen och inte det stora. Lördagskram

http://margot64.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

23 januari 2016 14:29

Bra kämpat av dig även om det inte var helt lätt att komma upp. Bjuda på ett gott skratt kan man väl göra lite då och då men jag kan tänka mig att en och annan undrade. Jag gjorde snöängeln i vår trädgård för det kändes lugnast så ;-)

Kram och trevlig lördag!

http://znogge.wordpress.com

 
TantGlad

TantGlad

23 januari 2016 15:27

Har nog alldrig sett så många snöänglar som jag har gjort nu i blogglandia .
Även om jag inte är med och leker med Bosse....så har det varit lika roligt att på avstånd se alla roliga bilder på snöänglar.

Det är inte så lätt att kliva upp efter det att man har legat och flaxar med sina fågelarmar haha..
Fin är du där du ligger, och tur mysingen kunde fota.

Varm och stor kram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Ingen bild

b

23 januari 2016 16:16

Jag som trodde du skulle välja möjligheten att leta upp någon gammal ängel från ditt bildarkiv. Du är för härlig. Hoppas du inte fick några men av det när du kommit hem. Du lyckades verkligen hitta "egna" fåglar. En häger har en svan ger åtminstone stilpoäng. Men jag är lite sur på en häger. Mer om det i något kåseri så småningom. Egentligen är jag skyldig alla män som ställt upp som fotografer ett stort TACK. Tack till mysingen för att du hänger på mina, kanske i dina tankar, "knasiga" upptåg. Vi har alla barnet inom oss, hur gamla vi än är. Det tycker jag ex. Wiolettan visat på ett härligt sätt många gånger på sin fina blogg. Jag tycker om när människor vågar bjuda på sig själv. "Att våga vara en smula barn är att vara riktigt vuxen". De orden fick jag på en tjusigt skriven lapp av en tjej en gång.

Lördagskram från Bosse

 
Anneli

Anneli

23 januari 2016 22:01

Det var inte dåligt att du gjorde en snöängel, det måste du väl få bra p för =)
Nu börjar en bra film som jag ska lägga mig o titta på. Var rädd om dig o dröm sött. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

23 januari 2016 22:49

Vad härligt! Och så roligt att du idag var i bra snöängelform! Och din snöängel var jättefin! Och tänk så många som sett den. Säkert ett rekord i sig. Och vilka muntrationer du varit uphov till.
Fåglarna såg desstom ut att vilja bara med på bild.
Stor kram och hoppas du inte förtagit dig.

http://akker.blogg.se

 
Comsi comsa

Comsi comsa

24 januari 2016 10:22


Så härligt, med detta steg du rakt upp på toppen, hi hi hi... Grattis.. ☺

Varm kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Maria

Maria

24 januari 2016 11:05

Det är ju roligt höra att det finns hjälpsamma människor samtidigt tycker jag du ska känna dig stolt som förgyllde deras dag med ett skratt. En välgärning. Tänk att du hittade fåglar. Hos oss hade fågeldammen frusit och fåglarna var borta. Det hör inte till vanligheterna. Hoppas den goda formen håller i sig och Allt gott till dig!

http://dammsamlare.blogg.se

 
Gunnel

Gunnel

24 januari 2016 15:03

Underbart inlägg! Du gladde många den morgonen. Det borde bli stilpoäng hos Bosse för den snöängeln. Trevlig helg.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

24 januari 2016 18:06

Kikar in o ser vad du har för dig =) Hoppas att du o mysingen mår bra.
Det har varit härlig väder idag,, det ligger på +. Hoppas att snön försvinner nu så våren är på väg ,, men det kan jag väl glömma =)
Ha en mysig kväll, kramar om varandra från mig ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
gun

gun

24 januari 2016 19:13

Tänk att man kan glädja så många med att göra snöänglar!
Gjorde också snöängel men sedan gick jag bet på fåglar...
och ändå bor jag på landet!!! Men de var putts väck.
Här är det plusgrader och takdropp, man riktigt
anar att våren finns runt hörnet.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
kolonilotta

kolonilotta

24 januari 2016 19:29

Du är ju helt fantastisk som du kämpade med den där snöängeln.
Jag fick minsann be om hjälp för att komma upp! :)
Å va härligt att få syn på en svan mitt i vintern.
Det avundas jag verkligen.
Bra jobbat med ett väl utfört uppdrag.
Undra vad nästa kommer bli! :)
Spännande....

http://www.kolonilotta1.blogspot.se

 
Marit

Marit

25 januari 2016 01:03

Hej!
Så kul att du gjorde en snöängel. Flera borde leka sånt :D
Ha de bra och sköt om er!
Kram ♥

http://mammayth48.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards