Alla inlägg den 27 januari 2016

Av wiolettan - 27 januari 2016 14:36



Ja, jag är det definitivt, på många områden.


Ta detta om min almanacka där jag skriver in lite kort vad som timat under dagen. Det ryms inte mycket på dessa få rader, så det kan nog inte kallas dagbok, fast det står så utanpå.


Men i alla fall. Förut hade jag en 10 års dagbok, den tog slut nu här dec. 2015 och jag skulle köpa en ny. Hittade ingen utan fick köpa en 5 års dagbok tillslut. Undrar vad det betyder?


   

Båda är till färgen violet, fast det kommer inte riktigt fram på bilden.


Men jag kommer ju aldrig till skott, vanemänniska var det ju.


Jo, då har jag alltså i 10 års tid, varje dag, skrivit ner temperatur, väder, hur mycket jag har gått, stolpar om det som har hänt, och så vidare och det har gått så bra så.


Men nu, den nya almanackan.  År, dag, tid, temperatur, vind och anteckningar, dessa givna kolummer står inte på samma ställe som i min förra. Jag kommer till boken på morgonen, och jag skriver på fel rad och det stör mig. Det ska vara snyggt och prydligt, inget kladd och på samma ställe. Undrar hur länge det dröjer innan det sitter i bakhuvudet och jag har vant mig.


Men annars, det är roligt att ha en sådan dagbok och kunna gå tillbaka flera år i tiden och jämföra och minnas.


Idag har vi varit och sjungit och övat i vår lilla kör. Det var många "hej, roligt att se dig igen och välkommen tillbaka" eftersom jag har varit frånvarande 4 gånger, på grund av flimmret. Det kändes faktiskt riktigt angenämt att de hade saknat mig och märkt att jag inte varit där. Så´n egoist är jag.


Idag plus 7 grader och snön borta, tråkigt, det ska ju vara vinter nu ju.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards