Alla inlägg den 28 januari 2016

Av wiolettan - 28 januari 2016 10:45


Idag blir det en innedag av flera olika anledningar. För att det är plus 5 grader och regnar?  Nej, det brukar inte avskräcka oss.


Den ena anledningen är för att jag vaknade med flimmer, måste upp på toaletten och sedan fick mysingen hjälpa mig tillbaka till sängen. All kraft rann ur mig, kändes mycket jobbigt. Är bättre nu så jag kan vara uppe.


Den andra anledningen är att idag ska vi få lite nytt i köket. Ny frys och kyl är det sagt. Fick en lapp om att vi skulle tömma kyl, frys, skåpet ovanför kylen och skåpen ovanför och nedanför frysen. Så det har vi gjort. Frysvarorna finns på balkongen, hoppas inte att de hinner att tina. På lappen stod det att någon måste vara hemma mellan halv åtta på morgonen och klockan fyra på eftermiddagen. Än har vi inte sett till dom här hos oss, men de kommer väl.


Tycker nästan att de kunde precisera tiden lite bättre, för frysvarornas skull, det är ju plusgrader ute. Men, den som väntar på något gott, väntar aldrig för länge. Nja, tro de? Jag är ingen som har någon ro till väntande, det är, tror jag, en av minsta sämsta egenskaper. Jag blir så sur om jag får vänta. Det börjar att krypa i hela kroppen och jag blir mörkare och mörkare i min tänkarhjärna.


Nu till något trevligare.


 

Den här solcellskatten kom mysingen hem med igår. Om jag ställer den under till exempel en lampa så börjar den att vifta på svansen och vinka med framtassen. Nu står den här bredvid mig under min bordslampa och vinkar och blinkar med ena ögat.


Annat trevligt.


I början på december sålde de på Willys billiga Amaryllis, 29:90. Det stod att det skulle bara komma en blomma. Ibland kommer det ju flera knoppar som blommar. Vi köpte en och tänkte att vi får skaffa en till före jul för denna har väl blommat ut före julaftonen. Men icke sa Nicke, just under julhelgen var den som finast. Sedan vissnade blomman ned och jag tänkte att den spred ju sin skönhet bra länge för dom pengarna.


Men döm om vår förvåning, det kom ett nytt blomskott som nu, här i slutet av januari fortfarande har några blommor som inte har slagit ut.



 

Denna bild tog jag idag, blev inte så bra, men som bevis i alla fall. Framför står violetta tulpaner som jag fick av mysingen på vår bemärkesdag i måndags.


 

Detta är också trevligt. Kommunen har fortfarande den vackra belysningen, upphängd på träden,  kvar på Sturegatan.


Klockan är över elva och fortfarande inga monteringsgubbar här.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards