Alla inlägg den 29 januari 2016

Av wiolettan - 29 januari 2016 09:31


Så var det då klart med ny kyl och frys. De kom vid 12-tiden så frysvarorna på balkongen hade inte hunnit tina, som tur var.


Men, jag förstår inte hur det är tänkt. Utrymmet i kylen och frysen  är nästan dubbelt så stort som förut, men däremot de andra utrymmena som vi hade är borta. Förut hade vi ett skåp ovanför kylskåpet och ett ovanför frysen, plus ett nedanför. Vilka vi hade som skafferi och liknande. Nu finns det ett skåp ovanför vardera men hopplöst att nå.


 

Så här såg det ut förut. Tog ingen bild innan de var här, glömde det, men jag hittade en äldre bild. (Bryr er inte om "kärringen" som står framför, det är bara jag).



 

Så här ser det ut nu. Snyggt och prydligt.


Men, jag når inte. Jag är i alla fall 170 cm ovanför golvet, men når inte upp tillräckligt. Om jag står på tå så kan jag ta en sak som finns längst fram i skåpen ovanför vitvarorna. Det är nu tänkt som skafferi.


 

Det kommer att bli så att jag kliver upp på denna som för det mesta står under diskbänken, nära och bra. Mysingen kommer, om han ser det, bli vansinnig på mig. Jag får inte kliva upp på denna stol, utan ska gå till hans klädkammare och hämta stegen som finns där. Det brukar bli så att jag tar mig inte tid till det. Så, jag får räkna med att i framtiden blir det titt som tätt att jag får mig en utskällning, som jag nog är värd. Han kanske bara är rädd om mig, rädd att jag ska ramla.


Jag kan vara lite slug också, om han är hemma. Säga att han får ta ner det jag behöver, han är så lång så han når så bra så. Annars tar han stegen.


Nu dags för en uterunda. Vi var ut i morse på en timmes promenad, det var skönt, plus 2 grader. Kunde ju inte komma ut igår så det var behövligt. Nu skiner solen och vi ska handla lite så att vi kan fylla kyl och frys. Nej, det går inte, det är så mycket med plats så det dröjer innan det blir fullt, om det nånsin blir det.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards