Alla inlägg den 31 januari 2016

Av wiolettan - 31 januari 2016 08:48


Hittade en liten lapp i min Bibel.


 

Ser ni vad det står?


Det är verkligen några ord som jag behöver nu. Eftersom jag inte kunde komma ut på hela dagen i går och är för trött att ta någon promenad idag så får jag tänka på dessa rader.


Prioritera dina nära relationer. Jag kan ägna mig åt min man. Att vara snäll emot honom, försöka i alla fall.


Var glad för det du har. Ja, verkligen, jag är mycket tacksam att jag har det som bra som jag har det. Tak över huvudet, mat för dagen och slipper oroa mig så mycket för ekonomin.


Ge beröm och hjälp andra. Ge beröm kan jag göra idag, till min man, till mina vänner telefonledes och till er mina snälla bloggvänner. Att hjälpa andra blir väl lite värre med, just denna dag.


 

I förrgår då jag var frisk och kry och var ute fanns detta fina hjärta plötsligt framför mina fötter, ett violet hjärta. Det lyste så vackert där det låg på trottoaren. Någon har tappat denna lilla sak. Varför gick vi just där och varför var hjärtat i mitt "färgnamn"?


 

På tal om småsaker. Ni har ju i förra inlägget sett det nya kylskåpet och frysen som vi har fått installerat. Nu har vi fått upp alla små kylskåpsmagneter som vi har samlat på oss under årens lopp. Små trevliga gåvor, det är inte många som jag själv har betalt. På många av dom står det några sanningens ord. Men, mestadels är det katter som jag har fått.


Om ni är uppmärksam kan ni också se ett bevis på min mysings förutseende. Han har hängt upp en brandfilt, i sin förpackning, till vänster om frysen. Han tänker, om det börjar att brinna vid spisen så är brandfilten oumbärlig.


Om ni undrar varför det hänger en docka till höger om kylskåpet så kan jag besvara den undran också. Den kommer från Brasilien och är en behändig liten sak att stoppa små plastpåsar i. Nära till hands vid diskbänken.



Idag minus en grad och solen kanske försöker titta fram. Ha en finfin lördag alla snälla.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards