Alla inlägg den 8 februari 2016

Av wiolettan - 8 februari 2016 11:15


Läste något roligt häromdagen.


Den stora kärleken är som ett spöke; alla talar om den men få har mött den.


Jag är inte rätta personen att veta om detta är sant eller inte. Många tror ju att de har mött "den stora kärleken", men efter några år och flera motigheter så upptäcker de att det var det inte alls utan bara en förälskelse, vilket många gånger inte är så bara.


Vet inte hur jag är funtad, men det känns som om jag har mött denna kärlek två gånger. Min första man, som jag fick ha i nästan 35 år, var nog min första kärlek fast jag var över 25 år då jag träffade honom första gången. Han avled 2004 och två år senare "blev jag ihop" med min andra kärlek.  Märkligt egentligen, men sant.


Ungdomens vita vin är underbart,

lätt och friskt som luften om våren.

Men med åren kommer finessen,

djupet och den fantastiska mognaden.

Kortvarig kärlek är pikant,

men kärlek som varar livet ut

blir djupare för varje år.


Min första man var den som tog hand om mig och det var jag inte van vid.


Mysingen är lite annorlunda, fast mina syskon påstår att de påminner om varandra, vilket jag absolut inte kan se. Det som är en stor skillnad är att jag kan vara hur barnslig och ha hur stor fantasi som helst utan att det stör mysingen, han har accepterat att jag är så´n. Många skulle kanske kalla det barnslighet, men jag säger att jag har fantasi.


Ja, det är ju en fördel om kärleken är ömsesidig. Jag trodde ju aldrig att jag skulle gifta mig en andra gång, det var för mig hur avlägset som helst, men nu blev det så i alla fall och vi har mycket glädje, stöd och hjälp av varandra.


Kärlekdstemat fortsätter med Bosse Lidén ´s tävling.


Denna gång gällde det att fotografera saker i färgen orange.

 

Börjar med kärlekens ABZ.


 

Att älska mer är aldrig fel. (Det är jag med det orangea håret).


 

En gammal klassiker i genren.


 

En älskad bok. Kommer vi äldre ihåg i alla fall.


 

Tjejen kommer med blommor, men nu ser jag, blommorna har vissnat. Lisa Larsson fina alster.


 

Mysingen älskar Falstaff, fakir.


 

Orange fodral till ljuv musik.


 

Pandoras ask kan rymma mycket.


 

En älskad parodi.


 

Visserligen en dalahäst, men älskad ändå. Hittade ingen orange häst ifrån Trehörningsjö.



Tittar in till er senare, har en hel del att pyssla med.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards