Alla inlägg den 14 februari 2016

Av wiolettan - 14 februari 2016 09:30


Alla Hjärtans dag, en dag för oss alla.


Den började bra. Vi kunde gå ut, en promenad på drygt en timme före frukost och kaffe/the. Känns bra. I går däremot kom jag inte ut på hela dagen. Vi hade det trevligt hos våra vänner, men det kanske blir lite anspänning i alla fall, men nu har hjärtat lugnat ner sig igen.


 

Mysingen kom med hjärtesaker.


 

I skyltfönstret vid hundtrimningslokalen fanns hjärtan.


 

Nära blommorna vid blomsteraffären lyste ett rött hjärta välkomnande.


 

På den nyfallna snön fotade jag detta hjärta i morse.


 

Konditoriet bakar hjärtbakelser.




Och, det bästa av allt, vi träffade den 91-åriga damen på vår runda i morse. Hon var glad och pigg, både såg bättre ut och det hördes att hon var som vanligt igen. Hon berättade att förra gången som vi sågs så orkade hon så lite och hade inte tänkt gå runt Råstasjön, men efter det att hon hade träffat på oss och vi hade småpratat där en stund så gick hon hela rundan. Helt otroligt.


 

Var rädd om varandra  och hoppas att vi alla får en finfin Alla Hjärtans Dag.


Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards