Alla inlägg den 20 februari 2016

Av wiolettan - 20 februari 2016 11:16



Härligt väder i morse, minus 2 grader. Vi hade sovmorgon så vi kom inte iväg förrän vid halvåtta tiden, det är sent för att vara oss. Solen försökte att komma fram, fast molnen var dominerande.


Innan vi gick ut så hade jag öppnat min dator och såg då att Bosse Lidén, vår förträfflige lek- och tävlingsledare hade satt ut en ny tävling på sin blogg. Så jag snappade åt mig kameran innan vi vandrade iväg. Tävlingen denna gång gällde att jag skulle fotografera saker som jag retar mig på.


För det första så är jag så långt ifrån ”en ordningspolis Ove”, alltså en lite smågrinig och klagande man, som det bara går. Jag är kvinna, optimist, vill se det bästa i varje situation och vill gärna släta över folks fel och misstag. Ibland skriver jag kanske ett negativit inlägg här på bloggen, men då ber jag nästan om ursäkt.


Men, nu skulle jag ikläda mig en ny roll och tänk, jag tyckte att det var riktigt roligt, så roligt att jag blir rädd att jag hädanefter kommer att se världen med nya, mer kritiska ögon. Så mycket det finns att reta sig på, klaga över och bli förgrämd av.


   

Någon har tagit allt av cyklarna utom de låsta framhjulen.


   

Denna grind kan göra mig nästan galen. Ska det vara så svårt att stänga den efter sig. Det är ju en promenadväg utanför inhängnaden till hundrastgården. Vi gående måste jämt stänga den efter slarvputtarna.


   

Här står det tydligt. ”Rasta gärna hunden men inte här”.  Att hundar inte kan läsa är en sak, men mattarna och hussarna. De som rastade sina älsklingar passade även på att slänga sin fimp här och portionssnuset, utanför affären. Det är inte trevligt att ha hundars kiss precis utanför ingången till sin butik. Oförskämt. Hundars avföring som inte är bortplockad ser vi nästan varje dag.


   

Överfyllda papperskorgar och nerkluddade vägskyltar, som ni kan se en av där i bakgrunden på bilden, är snart vardagsmat, men i morse så retade jag mig otroligt på det.


   

Och, värst av allt, det som verkligen gör mig topp tunnor. Varför får inte bilarna vara ifred, typ denna BMW.  Det har på senare tid blivit så mycket vandalisering. På denna bil var främre sidorutan sönderslagen, skotthål genom bakre sidorutorna. Polisen hade varit där och kollat upp. Att nummerskyltarna var borta är inte så ovanligt. Många tar av den främre för att slippa böter, vid till exempel fartkontroller och trängselskatter. Osolidariskt i allra högsta grad!

Det gör mig så arg, vi som snällt betalar och gör rätt för oss och så kommer det snyltare som bara är ute efter att sko sig, många gånger på andras bekostnad. Hur många gånger som jag ser en "vanlig" bil stå parkerad på en plats med handikapptillstånd, de gångerna går inte att räkna på mina 10 fingrar eller tår. Vi har en sådan plats utanför här hos oss, så jag vet.









Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards