Alla inlägg den 9 mars 2016

Av wiolettan - 9 mars 2016 16:25



Nu har vi varit och övat i vår sånggrupp. Fick en ny medlem i dag, roligt.

Har inte hunnit vara inne här på bloggen förrän nu. Vår morgonpromenad tog en stund men det var skönt, plus minus noll grader.


Jag kollade och försökte leta hundar i morse också, bara för skojs skull men jag misslyckades totalt. Allt som allt såg jag fem hundar att jämställas med gårdagens mer än det dubbla.


   

Denna Coton de tuléar stötte jag på innanför vår port i går då vi hade varit runt två sjöar och jagat hundar. Men den var ju redan struken. Matte sa det till sin hund.


”Du får inte vara med på tävlingen denna gång” och hunden hoppade på sin matte och tittade frågande på mig. Då måste jag ju bara ta en bild, eller hur?


”Jo visst, jag ska ta en bild av dig också och sätta in på bloggen”, tröstade jag henne. Ägarinnan till denna hund sa att det fanns bara två av den rasen i Sundbyberg, den andra finns i Duvbo.


   

Ägaren till denna hund sa att det var en Lagosto, tryffelhund, men den var inte med på listan. Den var också så söt.


   

Som vanligt såg vi igår de två väldresserade schäfrarna som alltid går lösa och så fort någon kommer i närheten ropar husse in dom och de går fot direkt. I morse såg vi dom inte. Ryktet har nog gått, att det är en galning som tar foto av hundar, kanske därför vi bara såg fem hundar i morse och på avstånd.



 

Här kommer ett "hunddagis" gående, men dom stannade jag inte.


Jag brukar inte ta ”kontakt” med hundägare på våra promenader men igår var jag liksom tvungen. Så fort vi mötte någon med hund gick jag fram och undrade om jag fick ställa några frågor. Sen var det bara att fråga vilken ras det var på hunden och om jag fick fota. En kille sa, bara jag slipper vara med på bilden och en tjej satte sig ner bredvid sin hund för att vara med. Vi hade tur eftersom vi först såg två hundägare med tre hundar och sedan tre hundägare med tre hundar, bara så där.


Flera sa: "Lycka till" och andra sa: "hoppas att du vinner". Så vänliga människor det finns.








Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards