Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

Lång näsa.

Av wiolettan - 15 mars 2016 08:28


Igår skulle vi gå till vår närmsta stad Solna för att handla. Vi har fastnat för plommon som Lidl brukar ha, men nu för dom de inte längre här hos oss, så vi gick till grannkommunen för där visste vi att de sålde ”våra”  torkade plommon.


   

Det var grått och kallt och jag var lite trött eftersom vi hade haft tvättstugan på morgonen. Men vi vandrade på, det var inga uppförsbackar i alla fall.

   

Snart såg vi Solnagränsen.



   

Tvärbanan, mellan Alvik och Sickla udde,  kör här också så det kan vara lite slötid att stå och vänta på grönt ljus, vid just denna rondell. Men banan fyller en viktig funktion, sammanbinder Stockholms pendeltågs- och tunnelbanenät, tvärs över på något sätt. Därför heter den också Tvärbanan.

   

Denna annonspelare tycker jag är så fin, lite ovanlig, med kupol och nästan som en krona på toppen.


   

Det kändes inte som vår ute och av detta fönster att döma så är det december eller januari. Adventljusstakarna var framme och lyste. Det syns inte så bra på denna bild, men de var faktiskt tända.


   

Då vi kom fram möttes vi av denna skylt. Gissa om vi blev snopna? Det tog ju ett bra tag att gå sträckan och sedan till ingen nytta. Men mysingen som annars är en lite pessimistisk person, sa:

”Jag slipper ju på det här sättet bära hem en kasse med varor”.  Ja, så kan man också se det. Vi gjorde som vanligt, skrattade åt det hela.


Märklig skylt egentligen, "följande dagar, ändrade öppettider" och så bara stängt, det är väl inga öppettider.


I morse tog vi en runda till Lötsjön, plus 3 grader, mulet.


Nu ska jag strax gå ner till Vårdcentralen. Hoppas att värdet är bra denna gång.




 
 
Geddfish

Geddfish

15 mars 2016 08:59

Ja, så kan det gå, när en gör sig till. Öppettider = Stängt. Konstig formulering.
Ibland får man tänka om. Nytänk.
Lycka till på vårdcentralen.
Varm kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Gunnel

Gunnel

15 mars 2016 09:11

Det verkar lite konstigt med stängda öppettider. Tur att ni kunde se det från den humoristiska sidan. Det blev ju ändå en bra motionstur. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

15 mars 2016 11:23


Ingen ont som inte har något gott med sig heter det ju... :D))

Stor kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
znogge

znogge

15 mars 2016 11:38

Det hade väl varit mer logiskt att skriva att det var stängt och angett datumet. Snopet men ni fick i alla fall en skön promenad :D

Kram och ha en härlig tisdag!

http://znogge.wordpress.com

 
Ingrid

Ingrid

15 mars 2016 13:49

Jag har en granne, en ensam man, som också har adventsstaken kvar i köksfönstret. Visst ser det trevligt ut med lite lyse där, men nu är det nog dags att plocka bort den. Fast han kanske inte se den längre?
Så retligt att butiken var stängt när ni tagit er dit till fots och allting. Nästa gång får ni ringa innan och kolla att de verkligen har öppet.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ditte

Ditte

15 mars 2016 17:02

Vad trevligt att se en glimt av Solna, mina gamla hemtrakter. Men så snopet att lidl had estängt, men en rejäl promenad fick ni i alla fall. Tvärbanan har jag provat att åka från Gullmarsplan till Alvik, byta tvärbana för att ta mig till Solna. Men lite långt är det om än säkert praktiskt.
Hoppas nu att dte gått vra för dig på vårdcentralen.
Stor kram från mig i den ljumma kvällen.

http://akker.blogg.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

15 mars 2016 17:28

Det var snopet. Hoppas inte Vårdcentralen hade stängt eller firade jul. Mycket tuff annonspelare.
Vårkramar från söder

http://bosseliden.wordpress.com

 
gun

gun

15 mars 2016 18:47

Så snopet..... Hoppas att inte vårdcentralen också var stängd.
Adventsljusstakarna har nog gjort sitt nu kan man tycka.
Häftig annonspelare.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

16 mars 2016 09:28

Det är så kul att se dina vardagsbilder av miljöer och din fingertoppskänsla för detaljer.
Tråkigt dock att Lidl var stängt. Älskar Lidlbutikerna. Handlar där både i Wales och i Spanien. De har fantastiskt bra viner till billiga priser, fast inte i Sverige förstås!
Jag har några bilder från Stockholm hos mej. Kanske något du känner igen.
Ha en fin dag!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
biggeros

biggeros

16 mars 2016 14:10

Det var lustiga öppetider-Stängt÷)
Tråkigt att ni fick gå förgäves till Lidl. Det är aldrig fel med en promenad. Lite kul observation av dig med ljusstakar i fönstret från Juletid. Man kan nog lätt ta fel på månaderna. Ha det bra÷)

http://biggeros.blogg.se

 
Anneli

Anneli

16 mars 2016 21:31

Ja det var verkligen snopet.. Jag har som tur är plockat ner mina stakar.. Men som dom säger att julen vara fram till påsken =)
Ja en fin kväll, sov gott kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Annika

Annika

17 mars 2016 19:43

Så snopet att det var stängt då ni gått så långt. Ser att det står Friends Arena på skylten...där var vi i Lördags. Just nu har det börjat spöregna hos oss...hoppas att det slutar innan morgondagen för då ska jag ta årets första bad.
Ha en fin slutkläm på den här veckan. Kramelikram

http://www.badtant.bloggo.nu

 
Anneli

Anneli

17 mars 2016 21:10

Hej min kära vän. Hoppas att du mår bra. Det har varit underbart väder idag så jag har njutit för fullt.
Ha en trevlig helg. Dröm sött. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards