Alla inlägg den 28 mars 2016

Av wiolettan - 28 mars 2016 08:54


Trevlig fortsättning på påskhelgen. Hoppas att den hittills har varit trevlig för dig och fortsätter så. För mig, ja jag ska inte klaga, mår bra nu.



I dag är det en Annandag, som det finns två av per år, Annandag Jul och Annandag Påsk. Pingstens Annandag har försvunnit, den har blivit stulen.


Vi har haft besök under helgen och det har varit fint och annorlunda. Ulla, min väninna har varit här och även Ann-Sofi och de hade det trevligt ihop verkade det som. Min äldsta bror har också hälsat på och han övernattade också, bäst och praktiskt så.


 

I Sundbyberg har många affärer dessa ballonger i sina skyltfönstrer, gula eller skära.


 

Påskblommor har vi fått många buketter av. Det är så vackert med tulpaner och de lyser upp så fint.


 

Påskägg med påskgodis och vi också fått. En närstående hade ifrån sin tomt hämtat snödroppar och andra vårblommor och planterat i ett litet påskägg, med jord och allt. Så annorlunda och fint.


 

Roligt att ibland kunna frossa lite mer än vanligt. Men efteråt är det kanske inte lika roligt, att ställa sig på vågen, men det glömmer jag nu.



 

En morgonpromenad gjorde vi i morse och det var några plusgrader och den besvärliga blåsten ifrån igår hade lugnat ner sig och det var riktigt skönt. Visst syns det som om det är ett hjärta som ligger här i gruset?



Hjärtat får aldrig rynkor, har en fransyska sagt. Kan vara en tröst då man tittar sig i spegeln och ser utsidan, insidan är det en helt annan sak med.


Ha en bra dag.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards