Alla inlägg den 31 mars 2016

Av wiolettan - 31 mars 2016 08:58


Sista dagen i Mars månad, inte klokt så tiden går, fort. Det var ju jul häromdagen känns det som, för att inte tala om påsken som kom så tidigt detta år.


Vi tog en liten runda i morse, en plusgrad och molnigt.


 

En katt satt i ett fönster så stilla så mysingen sa att det var en prydnadskatt. Men, jag såg att det fanns liv i ögonen och rätt som det var så rörde den på sig, så otroligt söt.


 

Min väninna som var här i Påskhelgen tycker också mycket om katter, så pass mycket att hon har köpt kattsockor, dom såg så roliga ut. Det som var det bästa med dessa sockor var att de hade halkskydd på sulorna. Mycket bra i vår ålder.


Mysingen och jag har firat vår 6-åriga bröllopsdag, på restaurang. Härligt att slippa diska efter maten, skönt att slippa laga den också, för att inte säga skönare.


 

Jag får ju olika saker "strödd" på mig i sängen på dessa dagar. Saker i det material som dagarna är benämda. 6 år då är det ju sockerbröllop.


    

Här har vi pappers - bomulls - och läderbröllop. Han har skurit, eller klippt ut hjärtan i det material det handlade om och han gjorde inte bara ett hjärta utan många.


 

4 år. Blomster eller fruktbröllop.


 

Träbröllop 5 år.  Nästa år får vi förhoppningsvis se vad det blir. Då heter det yllebröllop.


Eftersom vi var så till åren då vi gifte oss så kan det rimligen inte bli så många olika bröllopsdagar att fira, bäst att passa på och fira varje dag.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards