Alla inlägg den 4 april 2016

Av wiolettan - 4 april 2016 09:51


Ännu en mulen dag. Tur att det är bara utomhus som det är mulet. Här inne hos mysingen och mig skiner solen och vi firar för fulla muggar. /Angående de föregående inläggen/.


 

I morse såg jag lite blomster som försöker trotsa vårvintern. Denna slänt utmed Tulegatan brukar lysa så vackert om vårarna och förhoppningsvis blir det så även senare i vår.


 

Såg också en damsko, ensam, utan sin kompis eller ägare, ute i det fria. Då börjar min fantasi att jobba på högvarv. Hur kan det ligga en högklackad sko, bara så där? Vad har hänt? Blev ägarinnan jagad och sprang och tappade skon, klämde skon på tånaglarna och hon slängde av sig den, eller vad?



 

Någon tänkte på mig då han eller hon skrev denna lilla matsedel. Nej, skojar bara, fullt så egocentrisk är jag inte,  men hjärtat tar jag åt mig i alla fall.


Vi har tvättstugan denna måndag så riktigt utan jobb är vi inte. Därför blev det bara en kort, kort morgonrunda. Men det känns fel att inte komma ut en sväng före frukost, aptiten infinner sig och huvud och kropp vaknar ordentligt efter en natt.


Så glad jag blir då jag kommer ner till vår gemensamma tvättstuga och ser att det är en ordentlig person som har haft tvätttiden innan. Sopat och fint på golven, tvättmaskinerna utan tvättmedel som har spilts över och torktumlaren rengjord. Då känns det toppen.


Ha en finfin dag och var rädda om varandra.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards