Alla inlägg den 10 april 2016

Av wiolettan - 10 april 2016 09:00




Bosse Lidéns tävling nr 14.


Den första etappen i den gäller att nämna fem olika intressen eller hobbyer. Det har ju blivit en del genom åren, vissa har försvunnit eller avtagit, andra finns kvar.


      

Mitt samlande av prydnadskatter, det tröttnar jag aldrig på. Detta är en del av dom.


   

Spela gitarr var en gång ett av mina största hobbyer. Sång och musik är en hobby som jag fortfarande odlar. Här hemma har vi gitarr, synt, ukulele och en cittra. Den andra personen på bilden är min tre år äldre bror.


   

Läsa. Ett intressse som jag har haft, men som har avtagit med åren. Kunde som ung, sätta mig nästan var som helst för att få läsa i lugn och ro. Här uppflugen på en gärdsgård, men fotografen såg mig.


   

Mitt favoritdjur katten, det intresset försvinner nog inte. Hade som hobby ett tag att försöka lära dom en massa tricks. Katten är ett mycket klokt djur. Här kanske inte Sessis och Sotis var intresserad av mig utan mer av fisken som jag hade fångat.


   

Sy och brodera, sysslade jag mycket med förr. Här en av de dukar som jag har kvar sedan 55 år tillbaka. Vanlig korsstygn som syns.



Det andra momentet som vi skulle göra var att välja av 17 aktiviteter ur Bosses lista. Jag har fotograferat 3 av dom.


 

En person som rider på en häst. Här blev det dubbelt upp. De blev glada över att jag ville ta en bild.


    

En person som går med stavar.  Vi själva har inte börjat med det ännu, kanske snart dags. Denna dam kan verkligen sin sak. Hon har gått i många år och är 91 år. Henne såg vi också i morse så jag frågade om jag fick ta en bild.


  
En golfspelare med en klubba höjd över huvudet.  Bilden är ifrån Golfängarna, där golfspel är förbjudet.



 

Glömde en sak. En fiskande dam men det går inte nu i denna å, isen ligger kvar.



Ha en trevlig söndag alla bloggvänner.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards