Direktlänk till inlägg 10 april 2016

Nostalgi och tävling.

Av wiolettan - 10 april 2016 09:00




Bosse Lidéns tävling nr 14.


Den första etappen i den gäller att nämna fem olika intressen eller hobbyer. Det har ju blivit en del genom åren, vissa har försvunnit eller avtagit, andra finns kvar.


      

Mitt samlande av prydnadskatter, det tröttnar jag aldrig på. Detta är en del av dom.


   

Spela gitarr var en gång ett av mina största hobbyer. Sång och musik är en hobby som jag fortfarande odlar. Här hemma har vi gitarr, synt, ukulele och en cittra. Den andra personen på bilden är min tre år äldre bror.


   

Läsa. Ett intressse som jag har haft, men som har avtagit med åren. Kunde som ung, sätta mig nästan var som helst för att få läsa i lugn och ro. Här uppflugen på en gärdsgård, men fotografen såg mig.


   

Mitt favoritdjur katten, det intresset försvinner nog inte. Hade som hobby ett tag att försöka lära dom en massa tricks. Katten är ett mycket klokt djur. Här kanske inte Sessis och Sotis var intresserad av mig utan mer av fisken som jag hade fångat.


   

Sy och brodera, sysslade jag mycket med förr. Här en av de dukar som jag har kvar sedan 55 år tillbaka. Vanlig korsstygn som syns.



Det andra momentet som vi skulle göra var att välja av 17 aktiviteter ur Bosses lista. Jag har fotograferat 3 av dom.


 

En person som rider på en häst. Här blev det dubbelt upp. De blev glada över att jag ville ta en bild.


    

En person som går med stavar.  Vi själva har inte börjat med det ännu, kanske snart dags. Denna dam kan verkligen sin sak. Hon har gått i många år och är 91 år. Henne såg vi också i morse så jag frågade om jag fick ta en bild.


  
En golfspelare med en klubba höjd över huvudet.  Bilden är ifrån Golfängarna, där golfspel är förbjudet.



 

Glömde en sak. En fiskande dam men det går inte nu i denna å, isen ligger kvar.



Ha en trevlig söndag alla bloggvänner.




 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

10 april 2016 09:52


Grattis Wiolettan, du klarade alla, fantastiskt! :D)

Kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Geddfish

Geddfish

10 april 2016 09:59

Galant och mycket trevligt tävlat!
Grattis ♥ kul att se dina bilder från förr i tiden!

SkyltSöndagsKram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Gunnel

Gunnel

10 april 2016 10:10

Fem hobbyer ska jag nog klara av, men de övriga bilderna går jag bet på. Du lyckades galant. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Piedra

Piedra

10 april 2016 11:29

Att läsa och brodera har vi (haft) gemensamt. Det har varit sådant som jag också ägnat mig mycket åt. Däremot är jag väldigt omusikalisk och avundas alla som kan spela och sjunga.
Kram <3

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

10 april 2016 12:03

Grattis till ett mycket gott jobb! Hoppas bara nu inte att dina alternativ redan var tagna för det såg glest ut... Själv samlar jag på muggar och nu börjar det bli riktigt många. På gott och på ont för allt tar plats ;-)

Önskar dig en fin söndag! <3

http://znogge.wordpress.com

 
Znogge

Znogge

10 april 2016 12:10

Glömde skriva att ungdomsbilderna på dig är så fina!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
TantGlad

TantGlad

10 april 2016 12:31

Tycker att det är jättekul att se gamla bilder av dig. Du är jättefin på bilderna.

Läsa är skönt.....Men skriva är roligare tycker jag som är jättedålig på att läsa böcker. Skärpning där.
Katter är kloka djur, och utan en katt i huset är inget riktigt hem.

Du klarade ju utmaningen galant. Tack för att vi får se och läsa om dina hobbys.

Söndagskram till fina du

http://tantglad.bloggo.nu

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

10 april 2016 15:31

Vad trevligt att du inte "hoppade" av lekuppgifterna. Du är en härlig personlighet på Blogglandia. Förutom ett både krånglande och varmt hjärta har du humor. (det förstnämnda önskar jag att du slapp ha)
Vad synd att vi sålde hela kattsamlingen som vi hade på Lidéns Samlingsmuseum. Vi skulle ju göra en "bostadsytresa" i framtiden och var tvungna att fatta många beslut.
Jag tycker det är trevligt att läsa om de som har syskon som gillar att sjunga och spela. Intressen som är utmärkta att ta med sig hela livet.
Jag var tvungen att se efter vad jag skrivit om golfspelandet. Det går inte att komma ihåg alla ord för mig. Du hade hittat ett hål. Ett humorhål. Jag hade inte skrivit person så du klarade dig med din tuffa skylt. Bossekram

http://bosseliden.wordpres.com

 
biggeros

biggeros

10 april 2016 17:15

Så roligt att få reda på vilka intressen du har. Rolig hobby att spara på porslinkatter=)) De ser ut att vara en del kissekatten. Läsa är både lärorikt och avkopplande. Jag är en periodare. Jag tycker även om att handarbeta. Så fina nostalgibilder. Kram på dig.

http://biggeros.blogg.se

 
Ditte

Ditte

10 april 2016 17:52

Vad roligt att få ta del av dina intressen och läsningen och samlandet har vi gemensamt. (Jag har samlat ugglor och diverse koppar attdricka ur)
Vilka fina bilder du visar från förr och visst finns likheten kvar.
Vad roligt attkunna spela och sjunga, det berikar verkligen.
Grattis till väl lyckat uppdrag hos Bosse både vad gäller hobbyer och fotouppgiften.
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
gun

gun

10 april 2016 20:30

Redan klar med Bosses utmaningar.
Fina bilder från förr som du visade får se om jag kan
få till det och skriva jag med.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

10 april 2016 21:05

Gokväll min vän. Hoppas att du har haft en bra helg. Roligt att se dina bilder. En av mina hobbyer är att fota, men det var längesen jag var ute o fotade nåt, få ge mig iväg snart o göra det. Det blir bara på barnen o Teddy =)
Nu börjar det en film som jag ska se. Ha en fin kväll o dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

11 april 2016 08:18

Åh vilka fina bilder på dej!Vad roligt att få se dem.
Katter är fina, ska absolut ha en i framtiden.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards