Alla inlägg den 13 april 2016

Av wiolettan - 13 april 2016 08:37



Äntligen var det över. Undrar ni vad?


Gårdagens aktivitet.


På morgonen tog vi en timmes promenad, som vanligt före frukost. Sedan vandrade jag iväg till frissan för att klippa mig och bli fin i håret. Hon tyckte att jag blev fin, mysingen sa att det blev bättre och jag, joo, jag är nöjd över att det blev mindre hår och kortare.


Sedan lunch. Därefter började ett gnällande och spring på mig. Måste nämligen prova ut vilka kläder jag skulle ha på vårt vårliga uppträdande i Folkets Hus.  Jag kommer inte ihåg att jag var så´n förr. Kanske att jag var det och har glömt bort. Men, mitt självförtroende är så dåligt och då känner jag mig bättre till mods om jag känner mig snyggt och rätt klädd. Kanske skulle göra som i en del kyrkors körer, lika kläder för alla.


Framträdandet blev bra, vi fick mycket och långa applåder och det är ju alltid roligt att sjunga. Får glömma bort att det sitter en massa människor framför scenen och lyssnar. Den här gången var temat vårsånger som senare gick över i sommarsånger. Klämmiga låtar ifrån en svunnen tid.


Mysingen hade, som förra året, gjort i ordning lite tal som han framförde mellan låtarna och det blev mycket lyckat.


 

Min färg och nästan mitt namn. Fick detta av mysingen i lördags då han kom hem efter en utflykt med Odd Fellows. De besökte bland annat Linköping och de hade haft det mycket trevligt. Så ni ser, vi är inte ihopklistrade varje dag och stund, bara mentalt.


I morse var det plus minus noll på termometern då vi vandrade ut. Nu är det sju plusgrader och solen lyser.


 

Dom här svanarna håller på att tillreda sig ett bo. Båda hjälps åt.









Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards