Alla inlägg den 19 april 2016

Av wiolettan - 19 april 2016 09:12


...mycket märkligt och jag undrar varför?


Jag tar det i från början.


Då jag jobbade på Volkswagens bilfirma fick vi vid midsommar och jul en liten present. Det kunde vara vitt skilda saker ifrån presentkort i någon mataffär till choklad.


 

Några gånger fick vi champagneglas, som ser ut så här.


Vet inte vad de kostade då men har sett på nätet att nu är priset 195:-/st. Vi fick 2 st per gång tills vi hade fått ihop ett halvt dussin.


Det är Lasse Åbergs design, kanske därför dyra. I mitt tycke dyra, jag skulle inte köpa glas till det priset, men det är jag det.


Då jag i november blev sjuk så gick ett glas sönder. Blev lite ledsen, men det var ju inget att hänga upp sig så mycket på, världsliga saker och så´nt kan hända. Jag funderade lite på om jag skulle köpa till ett nytt, men priset avskräckte mig. Jag är kanske snål, eller ekonomisk låter bättre.


På vår morgonpromenad häromdagen, gick vi till återvinningsstationen för att slänga, papp, glas och plast som vi gör med jämna mellanrum. Vet ni vad som stod längst upp på glasåtervinningscontainern?


 
Jo, detta glas. Helt perfekt, inte en skråma, rent och fint. Bara stod där i ensamt majestät. Varför? Varför slänger någon ett glas som är värt ett par hundra kronor?  Det måste ju vara någon som vet att det inte var något billigt tjafs, eftersom personen i fråga inte hade slängt ner det i containern. Kanske han eller hon hade flera glas, de hade gått sönder och ville då inte ha bara ett kvar? Ja, frågorna blev många och inga svar. Det som också är konstigt, är att motivet har vi inte på de andra glasen, utan helt nytt motiv.


Men, det känns fortfarande lite märkligt. Var det rätt av oss att ta glaset? Ja, det var ju slängt. Men ändå, personen kanske ångrade sig och gick tillbaka och då var glaset borta? Inom mig känns det konstigt. Jag har tagit en sak som kostar 195:-. Skulle det kännas bättre om jag går och lämnar tillbaka det? Vet ej, kanske måste testa.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards