Direktlänk till inlägg 21 april 2016

Eftertanke.

Av wiolettan - 21 april 2016 09:17


Häromdagen berättade jag om glaset som vi hittade på återvinningsstationen, det som kostade 195:-


 

Nu då vi skulle slänga skräp igen fanns denna fina båt där. Hoppetossa är namnet. Den fick stå kvar, någon annan kanske blir glad över den.


Så alla ni som har kommenterat har nog rätt. Tack för det. Jag kan behålla glaset med gott samvete, någon hade tänkt på mig och ville att jag skulle få halvdussinet fullt igen. Så nu står glaset tillsammans med dom andra och trivs.



Idag känner jag mig inte så hjärlig, utan mera åt det griniga hållet.


 

Kanske därfär jag fick denna påminnelse på handen.


Vid frukosten i morse kände jag något på min handled, tittade efter och såg en smörklick där. Så slarvig kan väl inte jag vara att smöret hamnade på handen istället för på smörgåsen? Begriper inte hur det har gått till. En liten fingervisning om att jag ska tänka med hjärtat istället för med hjärnan. Kombinera? Nja.


 

Några ord som fångade mitt öga i morse, ur optimistlådan.



 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

21 april 2016 10:04


Tänk så godhjärtat det goda är, vi får kärlek trots att vi är lite kinkiga.... ☺ Stor kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Primrose

Primrose

21 april 2016 10:16

Kul att "någon" sätter upp saker så andra som vill kan ta dom ,-)
Et hjärta som dyker upp som i ditt fall i smör eller något annat oväntat, visst blir man lycklig.,-)
Jag får oxå oväntade hjärtan lite här och var.
Fina kort i optimistlådan ,-)
Ha en härlig dag.
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
znogge

znogge

21 april 2016 11:40

Hoppas någon tar lika väl hand om båten som du gjorde med glaset!

Så mysigt att den retliga smörklicken visade sig har formen av ett hjärta. Då har man större överseende med den ;-)

Kram och ha en fin dag!

http://znogge.wordpress.com

 
biggeros

biggeros

21 april 2016 13:58

Vi får inte ta oss allt för stort på allvar. Den ska jag lägga på minnet min vän÷)) Smöret ska helst vara på mackan. Ha en bra dag. Kram

http://biggeros.blogg.se

 
Kicki

Kicki

21 april 2016 14:00

Så kul med ett glas till. En sådan båt har jag köpt till Barnbarnet för kanske fyra år sedan. Inte billig kan jag säga. Fina ordkort, ha en bra dag kram

http://kicki-olsson-bloggo.nu

 
Ditte

Ditte

21 april 2016 20:35

Visst var glaset menat för just dig!
Och säkert kommer Hoppetossan vara menat för någon...
En smörklick i form av ett hjärta bådar också gott, likaså din optimistlåda.
HUmor, eftertanke och omtanke kommer man långt med.
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
gun

gun

21 april 2016 20:39

Vad kul att du hittade och fick ett glas till.
Man kan hitta mycket vid återvinngsstation ibland förstår man
inte varför slänger som de gör....
Önskar dig en fin helg.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Anneli

Anneli

21 april 2016 21:48

Ja man kanske ska bestämma sig för att bli lycklig, det skulle jag behöva nu.
Klart att det var du som skulle ha glaset annars hade nån annan tagit det innan dig.
Jag hoppas att du har haft en bra dag. Önskar dig en trevlig helg o en god natt med vackra drömmar. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Att bara vara jag

Att bara vara jag

22 april 2016 09:09

Ja man kan nog hitta många fina saker bland sopor/sophus och dylikt. Fin båt och fint glas som ni hittade =) Glad fredag!

http://margot64.blogspot.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

22 april 2016 10:36

Sådana trevligheter ser jag aldrig när jag åker till åter-stationer.
Smörhjärtat var gulligt.
Helgkram Bosse

http://bosseliden.wordpres.com

 
Gunnel

Gunnel

22 april 2016 17:03

Optimistkorten gillar jag. Det finns alltid något som passar in på varje dag. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Anneli

Anneli

22 april 2016 21:39

Hej min vän. Tittar in för att se hur du har det. Hoppas att du har haft en bra dag o att solen skiner på dig. Var rädd om dig, dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards