Alla inlägg den 24 april 2016

Av wiolettan - 24 april 2016 11:02



Har det hänt att du ej orkat tro, eller gå över bönernas bro?

Är din himmel ej blå, bara mulen och grå.

Du ska minnas Han finns där ändå.


Han finns bakom molnen ändå, Han finns bakom molnen ändå

Han dig räcker sin hand, fast du tvivlar ibland.

Han finns bakom molnen ändå.


Den sången hörde jag för första gången idag på Gudstjänsten. Jag som sällan gråter fick tårar i ögonen.  För visst är det så. Fast min tro på Gud är stark så kommer det stunder och dagar då jag tänker: Varför händer detta? Varför blir det så här? Varför får jag inte vara frisk idag, jag som skulle göra det eller det? Men det känns bra att veta att det finns någon som alltid vill gå vid min sida och hjälpa, både i smått och stort. 


Idag skulle min äldsta syster ha fyllt 90 år om hon hade fått fortsätta att leva här på jorden,  men hon fick flytta till sitt himmelska hem för tre år sedan.


Ibland kommer jag på mig själv med att vilja ringa henne och fråga om något. Nej, visst nej, det går inte. Saknar hennes glada skratt och kloka genomtänkta svar. Hon var en mycket snäll person, ville vara alla till lags och skulle inte kunna tänka sig att prata illa om någon människa.


 

Den här bilden togs precis ett år innan hon avled. Ni kan se kakfatet på bordet? Alla dessa godsaker hade hon bakat själv. Hon var så duktig i köket och var suverän på att baka och laga mat. Varje år som jag åkte hem så besökte jag henne och det var alltid något extra. Två barn fick hon. Hennes man avled 2003, ett år före min förra man.


Det var 15 år mellan oss, så långt innan jag kom upp i skolåldern hade hon flyttat hemifrån. Det år som jag fyllde 5 fyllde hon 20, då hon var 50 var jag 35. Och i år skulle hon blivit 90. Ojdå, blir jag 75 år då?


Idag har det varit flera olika slags vädertyper.


I morse 2 minusgrader, solen sken. Sedan mulet och det har snöat till och med. Riktigt aprilväder som det kallas.







Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards