Alla inlägg den 25 april 2016

Av wiolettan - 25 april 2016 08:18


Så härligt det är att vandra ut i tidiga morgontimman, innan avgaserna har vaknat till. På tal om avgaser, idag ska de äntligen sopa upp vintersanden framför huset där vi bor och vid parkeringarna. Då vet jag en som får tvätta fönstren se´n. Ingen idé förrän de har sopat klart.


I går var det aprilväder riktigt ordentligt. På morgonen sol, minus 2 grader och skönt ute. Senare på dagen blev det snö, hagel, snöblandat regn och regn.


Mysiga Tant Glad brukar på sin blogg  http://tantglad.bloggo.nu/  skriva om söndagspromenader och visa bilder. Om jag mår bra så går vi rätt så mycket och nu har jag varit pigg i flera dagar så här kommer några promenadbilder. Är det så att jag har flimmret så blir det att ta det lugnt och inget datorskoj heller.



   

Kommunen har satt lökar och här har det kommit upp tulpaner i mängder. Många hundratals, i cirka 200 meter uppför Tulegatan.


 

Vid Råstasjön börjar lökarna komma upp, snart blommar det.


 

Då vi kom ner till Lötsjön låg denna snöhög och solade sig, för att tina kan jag tänka mig.


 

Men, nix, den vaknade, lyfte på huvudet. En svan i vardande, alltså fortfarande en svanunge. Den ser helvit ut här men man ser lite av ungdomens grå fjädrar, i verkligheten.


 

Lite längre bort försökte gräsandshanar i mängd ha lite skoj med gräsandshonan. Hon syns knappast här på bilden, men finns där under. Det var 5 st runt henne, här syns bara tre. Här gäller tydligen inte, "en i taget mina herrar, en i taget".

 

Någon hade slängt en olåst barncykel här vid Golfängarna. På framdäcket satt en liten fågel. Om ni visste vad min fantasi satte igång här. Olika saker som kan ha hänt. Ska bespara er mina tankar.



 

Nerför trappan till Esplanaden hade någon hängt en färggrann filt. Den såg ny ut.


 

Blommor vid Sturegatan.


  

Stationsgatan hade också fått det färgglatt.


 

På vägen tillbaka gick vi över Tornparken där det finns många roliga lekmoment för barnen.


 

Ett litet magnolia träd börjar att bli så vackert. Nu är vi strax hemma igen. Ni kan se, nej det syns knappast, men 100 meter framåt ungefär, där bor vi.


Ha en bra dag och var rädda om varandra.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards