Alla inlägg den 2 maj 2016

Av wiolettan - 2 maj 2016 08:30


Har ni tänkt på en sak? Så fort tiden går.


Jag blev påmind om det på ett starkt sätt då jag letade i mina rum och kamrar i huvudet då jag skulle minnas någon händelse då förväxling av personen mig hade hänt, Bosses senaste lek.


Blev också påmind om det igår, då jag fick höra att min mammas yngsta syster Birgit hade avlidit, nu i slutet av april. Min mamma hade 10 syskon däribland 4 halvsyskon vilken Birgit var en. Nu är alla borta.  Min pappas syskon var 11, däribland 2 halvsyskon och en av dom lever fortfarande. Han blir 100 år i juni i år.



Tittade på almanackan i morse, redan maj månad. Snacka om att tiden går fort.


 

Ser ni vad det står på min almanacka?


Gläd dig medan du lever. Njut av dagen.

Lev livet helt och fullt och gör allt du kan av det du har.


Så sanna ord. Men, lever vi efter det?


För min del, delvis. Det första, "gläd dig medan du lever", det kan jag säga att jag gör och "njuter också av dagen". Men, den andra raden, där kommer jag till korta. Fast jag vet inte. "Gör allt du kan av det du har". Jag försöker nog att göra det bästa men vet också att jag många gånger inte klarar av det. Spärren inom mig som kom till i unga år, hindrar mig i mångt och mycket. Mitt egocentriska jag, min stolthet och rädsla att göra bort mig. Alla dessa saker som jag måste arbeta bort, jobba med.


Tittar ut och ser att vårens grönska blir mer och mer påtaglig. Jag har inte kunnat gå ut varken i går eller i morse. Mysingens förkylning har jag tagit över. Han har inte tid med någon förkylning, han måste ner till SPF lokalen och jobba och sedan ut med vår månadstidning i en mängd brevlådor.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards