Alla inlägg den 28 juni 2016

Av wiolettan - 28 juni 2016 09:24



Kärleken gömmer sig inte.

Den stannar och kämpar.

Den ger inte upp

förrän den nått målet.

Det är därför Gud gjorde kärleken så stark,

för att den ska kuna bära dig,

hela vägen hem.



Vi människor har blivit utrustade med så många fina och värdefulla egenskaper som jag tror är viktigt att vi tar till vara och försöker göra det bästa av.


Kärlek, vänskap och empati är några som vi måste försöka att ta till vara lite extra.


Många gånger behövs det så lite för att göra en annan människa glad, att lysa upp hennes dag.


Som den unga kassörskan i kassan på Willys i morse.


”God Morgon”, hälsade hon glatt.


”Så trevligt att bli hälsad med ”God Morgon”  och ett glatt leende”, sa min man, ”det har gjort min dag”.


”Så snällt sagt, det ska jag leva på hela dagen”, sa den trevliga tjejen.


Önskar dig en fin dag med mycket glädje.


   

Vi har kommit tillbaka hem ifrån Ångermanland och vår lilla stuga och vistelse där.


Nu måste vi ut igen och handla, det är en del som fattas ännu. Får titta in till er senare i eftermiddag.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards