Direktlänk till inlägg 4 juli 2016

Systerbesök.

Av wiolettan - 4 juli 2016 08:18


Min ena syster, hon som är två år yngre än mig och bor i Hälsingland har varit hos oss några dagar. Det har varit så trevligt. Det blir ju inte att vi träffas varje månad eftersom det är en bit upp i Norrland hon bor och jag här i Stockholmstrakten. Därför är det desto trevligare då det kan ordnas så att vi kan ses.


Hon skulle hämta sin dotterdotter på T-centralen i går och de skulle tillsammans åka upp till Friggesund. Hennes dotterdotter är tio år och skulle vara med på ett ridläger i Delsbo. Hon är som sin mamma mycket intresserad av hästar och ridning. Mamman har genom åren ställt upp på många tävlingar och vunnit priser, är mycket duktig.


Dom här dagarna har gått så fort. Det blir gärna så då det är mycket som man vill hinna med. Men, vi hann med att åkta till Farsta och hälsa på vår bror. Det var trevligt.


Att åka tunnelbana och trängas ibland folk är mindre trevligt, men måste gå. Tänk så jag har vant mig av med detta att skynda mig att komma med tunnelbanetåget och få en sittplats. Att stå och försöka hålla i sig på tåg och bussar är inte min grej längre. Många ungdomar nu för tiden verkar inte tro att det är så jobbigt som det är att stå, då tågen bromsar in eller kränger. Jag var nog inte medveten om det själv heller då jag var ung, så jag ska inte klaga.


Läste några rader som fick mig att tänka till.


Låt ingen se ner på dig

för att du är gammal,

utan var en föredömlig

pensionär.


Vänlighetens småmynt

fyller kärlekens kassakista.



 

Liljekonvaljer som min yngsta syster plockade i Ångermanland då vi var där, för tre veckor sedan, ungefär.






 
 
Ingrid

Ingrid

4 juli 2016 08:52

Det är trevligt med systerbesök. Min yngsta syster och hennes man kommer hit till Gotland på fredag. Min äldste son åker på semester då, så då bor de där och agerar på samma gång som husvakter.
Ha en fin vecka!
Kram Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Ditte

Ditte

4 juli 2016 11:40

Vad trevligt med din syster på besök och jag förstår att ni hade fina dagar.
Men detta nmed buss och tunnelbana kan vara nog så krävande.
Lite irriterad blir jag när jag ser ungdomar som sitter på de platser som är märkta för äldre och inte låtsas se att gamla som har svårt med blansen ska stå.
Men dina sista ord stämmer så bra. Tänkvärda!
Stor kram från mig.

http://akker.blogg.se

 
biggeros

biggeros

4 juli 2016 15:22

Så fint citat😊😊Så fina liljekonvaljer och att de står sig efter 3 veckor. Trevligt med fint besök till Stockholm. Kram på dig😙😚

http://biggeros.blogg.se

 
gun

gun

4 juli 2016 20:41

Vad kul att få så kärt besök och jag förstår att ni hade trevliga
dagar tillsammans.
Tycker det är alltför stor stress på bussar och tunnelbanan när jag är där uppe.
Tänk när jag bodde där i 17 år så upplevde jag det aldrig
stressandet... men jag var ju ung då:).
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

5 juli 2016 17:35

Så trevligt att din syster kunde stanna några dagar. På tal om tunnelbana så har jag åkt en enda gång för några år sedan i London. Jag gör inte om det. Först stod vi som packade siller och emellan stationerna stanna det och det blev rent mörkt. Det var så man nästan fick panik. Visst det tog nog bara tre minuter innan det kom igång igen men kändes som 23 minuter.Så det var både första och sista gången för mig. Då blir det antingen buss eller en taxi istället.
Jag har alla mina systrar i närheten och det är bra.Ha det bra.Kram/ Anita

http://mollaren.webber.se

 
Kicki

Kicki

5 juli 2016 22:06

Så mysigt att hälsa på sina släktingar, men säger som dej, mindre roligt med trängsel. Tycker det är roligt att besöka städer, men såå skönt att komma hem till landet. Kraaam

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Preciosa

Preciosa

6 juli 2016 06:49

Hej Wiolettan!
Funderat mycket på citatet...föredömlig pensionär hahaha...undrar då hur man ska vara :-)
Det här passar mig:
I dag har jag försökt vara normal men det var så jobbigt så jag återgick till att vara mig själv :) (Inte ordagrant men iaf)
Kram P ♥

http://www.spanienblogg.se/preciosa

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards