Direktlänk till inlägg 11 augusti 2016

Naturbilder.

Av wiolettan - 11 augusti 2016 09:30


Endast 8 plusgrader var det i morse då jag vaknade. Vi tog en liten promenad bara, en halvtimme ungefär. Det har inte blivit så mycket mer den senaste tiden och vissa dagar inget alls. Men, en optimist lever på hoppet och försöker se framåt med tillförsikt.


Nu ska jag titta bakåt, lite på vår semester i Ångermanland. Jag tycker att det är det vackraste landskapet i Sverige och då är jag inte partisk, tror jag. Nja, Dalarna är också mycket vackert. Då jag skiver vacker så menar jag naturen med allt vad den visar och ger i synintryck. Dom här variationerna, färgerna, för att inte tala om himlen. Det är en skillnad på den blå himlafärgen i norr emot den längre söderut. Så tycker jag i alla fall.


 

I mina ögon är den djupare blå.



 

Om det inte är dimma förstås. Den här bilden tog jag en tidig morgon ifrån mitt fönster i stugan.


 

Även denna bild är det dimma. Den börjar lätta över sjön.


 

På tal om dimma. Har ni sett? Ja, vi såg nästan ingenting då vi körde på den smala vägen. Dimman låg djup och tät, lite läskigt. Men å andra sidan, det kom inte så många bilar. Vi kunde köra flera mil utan att se skymten av någon trafikant.


 

Senare frampå dagen lättade dimman och då kom månen fram. Nästan fullmåne verkar det som.


 

Nu lite utsikt. Vi åkte till grannsamhället och kollade in lite vyer. Detta är cirka två mil ifrån mitt föräldrahem.


 

Det var trevligt att stå där och kolla in alla skogar, berg och dalar, samt lite hus utspridda här och där.


 

Blev vi trötta kunde vi sätta oss och vila och fika och bara njuta. Det fanns även grillmöjligheter. På dessa bilder var det inte mycket till sol, men det var skönt ändå. För mig personligen var det toppen att inte solen sken, slipper klåda och eksem. Jag försökte att ha hatt på mig, de soliga dagarna. Det är lite nackdelen med att vara rödhårig, kanske lite känsligare än de som är mörka.



Trevlig dag önskar jag er mina bloggläsare.





 
 
Ingen bild

Ruth i Virginia

11 augusti 2016 11:25

Vilka fantastiska vyer! Även om jag är fr Dalarna, får
jag lov att hålla med dej - Ångermanland ligger det före.
Älskar skog, sjö och blånande berg. Tack för en trevlig
torsdagsmorron.

 
Znogge

Znogge

11 augusti 2016 16:23

Vilka underbara naturbilder och visst är väl Sverige fantastiskt på alla vis!

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
gun

gun

11 augusti 2016 18:39

Fina bilder från norr. Hela vårat avlånga land är vackert.
Håller med dig om att mornarna är kyliga.
Appostlaliljan blommar när det finns tolv blad därav namnet. Min har
blå blommor och det finns om du vill skott av den. Säg bara till i så fall.
Kram gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Ingrid

Ingrid

11 augusti 2016 20:16

Så vackra bilder du tagit från ditt landskap. Ångermanland är verkligen väldigt fint.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Anneli

Anneli

11 augusti 2016 20:19

Så många fina bilder.. Visst är det vackert med färgerna från himlen o molnen.. Jag såg att mysingen gick över bron, det hade jag aldrig gjort, jag rös bara jag såg bilden.

Hoppas allt är bra med dig. Var rädd om dig min kära vän. Dröm sött kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Ditte

Ditte

11 augusti 2016 23:28

Tack för fina bilder från ditt vackra Ångermanland. Och roligt att se olika väder.
Jag har nog svårt för att bestämma mig för ett landskap som jag tycker är extra vackert utan kan tycka att många delar av Sveriges lanskap är vackra och särskilt där det finns med hav eller vatten.
De flesta ländskap har något vackert och unikt.
Och några har det mer än andra...
Men jag är ju också halvnorska och älskar det norska lanskapet....
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
Anneli

Anneli

12 augusti 2016 21:45

Hej kära vän. Hoppas att du har haft en bra dag o att solen skiner på er.

Har fixat lite o ska snart lägga mig. I morgon blir det lite galej =)

Var rädd om dig. Dröm Sött. Kramar ♥

http://mittnyaliv66.bloggplatsen.se

 
Kicki

Kicki

12 augusti 2016 22:52

Så underbar utsikt från stugan. Håller med ett vackert landskap, men Sverige är fint med alla olika naturen. Ha det bra och stor kraaam

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
FREEDOMtravel

FREEDOMtravel

14 augusti 2016 12:26

Ojoj vilken dimma, man ser ju knappt handen framför sig i det där! Önskar en fin söndag!

http://www.freedomtravel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards