Alla inlägg den 23 augusti 2016

Av wiolettan - 23 augusti 2016 15:59


Min man och jag brukar lösa många korsord tillsammans. Eftersom vi båda har en tendens att slänga i oss maten för snabbt, vilket inte är nyttigt, så löser vi några kryss mellan tuggorna, bildligt talat. På det viset så äter vi sakta och magen slipper jobba för högtryck.


Om vi inte har något speciellt inbokat och är friska så sitter vi, ibland väldigt länge, just vid lunchen och plitar med frågorna. Jag har lärt mig en hel del genom krysslösandet och min man, ja, han var ju duktig redan innan.


Vi inte bara löser kryssen vi skickar in dom också. Har under årens lopp vunnit en del småvinster. Förut var det böcker. Jag kommer ihåg att vi fick samma vinnande bok tre gånger, för flera år sedan. Nu är det mest lotter vi vinner, skraplotter, trisslotter och allt vad de heter. Brukar sällan bli något där, ibland en småvinst, 30:- eller 50:-, och vi brukar bli så glada. Det är som en liten fest varje gång det kommer ett kuvert med skraplotter, en del av nöjet är ju att skrapa lotten.


 

Förra veckan, onsdag tror jag det var, damp det ner två kuvert, ett till min man och ett till mig med lotter i. Sammanlagt fick vi 6 st lotter. Ni förstår så roligt vi hade det då vi skrapade dessa.


Först skrapade min man fram en 30:- vinst, plus en 20:- vinst och jag en 30:-. Vi var lyckliga. Av fem lotter, tre vinstlotter. Men vad då, vi hade ju en lott till.


Jag skrapade den och även den lilla rutan längst ner och sa till mysingen.


 

"Titta, det står x 5 på den här lotten. Det har jag aldrig sett förut, det brukar ju vara gånger 1 eller gånger 2 högst". Mysingen tog lotten.


"Det är ju 1000:- på den här och det gånger 5. Vi har vunnit 5.080:-"


Det är det högsta belopp som vi har vunnit på en lott någon gång.




 

Än är inte sommaren över. Vi har strålande sol och plus 22 grader.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards