Alla inlägg den 25 augusti 2016

Av wiolettan - 25 augusti 2016 08:31


Det ringde häromdagen på vår dörr och utanför stod en dam med en blomsterbukett.



   

Den lyser nu upp hos oss så vackert med sina röda blommor.


Det var så att för drygt en vecka sedan då mysingen och jag kom tillbaka hem efter en morgonpromenad såg jag något som låg på marken. Tog upp det. Upptäckte att det var en mobil.


Oj, tänkte vi, nu igen ska vi få leka detektiver, så roligt,  det har ju hänt många gånger förut. Ibland har vi hittat ägaren nästan direkt och ibland har det tagit lite längre tid. Kan ju tyckas lätt, men ofta är just mobiltelefonägare lite svårare att finna än de som har tappat sina plånböcker, kreditkort o.s.v


Jag öppnade fodralet och däri låg det många kreditkort, bankomatkort och körkort så denna gång blev det inte direkt något spaningsjobb.


Det visade sig att det var en rätt så nära granne som hade lyckats tappa sina viktiga kort och mobilen.


Vi skrev en lapp och satte på hennes dörr, för ingen svarade då vi ringde på. Senare då vi skulle gå ner till tvättstugan kom hon rusande och hon fick sin mobil och blev så glad.  Nu cirka en vecka efteråt kom hon med en bukett blommor till oss, som tack. Det följde med en liten lapp.


”Tack, för att ni tog tillvara min mobil och mina kort”.


Det är roligt att få uppskattning och ett tack.  Vi har ju genom åren  hittat många tappade kreditkort, SL kort, mobiler och lite av varje. Kavaj var ju det märkligaste fyndet, men även den ägaren fick kavajen tillbaka. Nycklar har vi också hittat, funnit två ägare. För där är det ju lite lurigare.


Idag måste jag försöka att ta mig till tandläkaren. Har bitit av en tand.






Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards