Alla inlägg den 27 augusti 2016

Av wiolettan - 27 augusti 2016 08:45


Ingen utepromenad denna morgon heller. Nu börjar jag att tröttna, eller jag har tröttnat.


Egentligen skulle jag passa på och göra "argaselfien" denna dag då, den som ska vara med i Bosse
Lidén
s lek/tävling. Men jag är ju inte arg, bara ledsen och trött. Frisk luft och motion i benen är ju så nyttigt, men det är inget att göra något åt.


Läste något som jag får fundera över och ni också om ni vill. 


Hälsan är ett kosteligt ting och det enda som i sanning är värt att eftersträvas inte bara med användning av tid, svett. möda och ägodelar utan än mer av livet självt. Ty hälsan förutan blir livet en nesa och en skymf. Vällusten och visheten, vetenskapen och dygden blir utan henne bara skugga och rök.


Eller detta.


Fysiska sjukdomar är pålagor lagda på detta liv, några är beskattade högre, andra lägre, men alla måste betala någonting.


 

Så sant som det är sagt.



 

En fin bön.


 

Visdomsord ifrån vår almanacka i köket.


Nu så måste jag se framåt och ta "blott en dag ett ögonblick i sänder" som vi kan sjunga i en psalm av Lina Sandell och tänka på att det finns alltid de som har det sämre. Jag har ju så mycket att vara glad och tacksam över.


Om ni har orkat läsa hit så önskar jag er en fin dag.



Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards