Alla inlägg den 28 augusti 2016

Av wiolettan - 28 augusti 2016 16:08



Så var det då dags för mig att försöka redovisa lek/tävling nr 23 av  Bosse Lidéns  kluriga påhittigheter.


Jag har inte kunnat vara ute och jaga motiv så mycket, denna period, skulle velat åkt in till storstan, men det går inte alltid som jag vill.


Att få med så många olika fordon som möjligt, på en och samma bild gällde uppdraget.



   

 Jag har tagit detta foto, och min mysing har lagt in pilar ovanför de fordon det gäller,  ifall ni inte kan se det jag såg.   Från höger till vänster. Lastbil, fast bara framdelen syns här, motorcykel, spårvagn, det är tvärbanan lite skymt av träden,  cyklist,  personbil, buss, och framför bussen en firmabil, samt ett tåg. Det finns en barnvagn också, men skymd, så den gills inte.


Det andra som uppdraget gällde denna gång var att ta en selfie, där jag skulle se arg ut.



   

Bilden, tagen i morse, nyduschad och arg för att jag inte kan se tillräckligt arg ut.



Lite bakom lastbilen står en stenpelare med 24 st fordon. Synd att jag inte fick med den också, men den kommer här separat, för skoj skull.


   

Förutom tåg, buss, bil, motorcykel och lastbil från tävlingen, hittar man där – huggna i sten – traktor, tankbil, väghyvel, luftballong, zeppelinare, vikingaskepp, fullriggare, motorbåt, atlantångare, en ubåt, tre sorters flygplan och en del andra fortskaffningsmedel.


Pelaren, som en gång stod uppställd utanför Shells f.d kontor på Birger Jarlsgatan i Stockholm (Öhmans varuhus i TV-serien), räddades från soptippen och står nu där Sundbybergs första bensinmack en gång fanns.




Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards