Alla inlägg den 20 september 2016

Av wiolettan - 20 september 2016 08:17


Måndag, tänkte jag då jag vaknade, men det är tisdag och inget annat. Dagarna går fort och gårdagen försvann upp i det blå.


Jag gjorde inget speciellt, jo, vattenlingon, av en del av lingonen vi hade med oss ifrån Ångermanland, men annars tog jag det lugnt. Mysingen var hela förmiddagen på sammanträde så jag var friherrinna.


Ska strax till vårdcentralen för det lilla sticket för PK koll. Så måste jag också boka en tid hos någon läkare på vårdcentralen. Undrar vem det blir, det verkar som om min husläkare har slutat. Ja, jag får se.


Fick brev ifrån min hjärtläkare som skrev att jag måste gå och kolla upp blodvärdet för att det hade sjunkit och det kan ju betyda en hel del. Ifrån något som är enkelt till allvarliga saker. Där har jag i alla fall förklaringen till att jag är så trött nu för tiden och jag som trodde att det berodde på den nya medicinen, vilken har den biverkningen.


 

Som ni vet så hade jag ju min kamera i högsta beredskap vid nedfärden ifrån Ångermanland på grund av att jag skulle fotografera reg.nr till Bosses lek.  Då kom dessa arbetsamma bönder med.




     

Rolig byggnad. Men, ingen bra bild, tagen ifrån bilfönstret, jag hann nästan inte.


 

Y-et signum för Västernorrlands län. Undrar hur många gånger som jag har sett denna byggnad ifrån ett bilfönster.


 

Höga Kusten bron syns bra ifrån denna höjd. Förr var det Sandöbron som man åkte över Ångermanälven. Nu är det denna nya bro sedan flera år tillbaka och den förkortar "hemresan" med ett par mil.



 

Morgonfika med en underbar utsikt.


Oj, nu måste jag göra mig iordning och vandra iväg. Ha en bra dag.

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards