Direktlänk till inlägg 7 oktober 2016

Horoskop om Kräftan.

Av wiolettan - 7 oktober 2016 09:18


Letade igår efter något i min bokhylla och hittade då denna bok som jag alldeles glömt bort, visste inte ens att jag hade den. Har jag fått den och när, var och hur?


   

Men i alla fall jag började att läsa lite i den. Den handlar om hur Kräftan är som person, astrologiskt sett, jag menar horoskop, jag tror inte på att horoskop stämmer. Men nu då denna kom i min hand var jag tvungen att kolla. För jag är ju född i Kräftans tecken.


Jodå, det stämmer ju riktigt bra...?


Började med att läsa: ”kräftans människor är vänliga, omtänksamma och kärleksfulla och de har en ytterst stark ambition att vårda och skydda dem de älskar. Känslomässigt är hon ombytlig. Det ena ögonblicket kan hon känna sig uppe i toppen med en högst positiv inställning och visa alla tecken på lycka och harmoni, i nästa kan hon plötsligt verka uppskärrad, ögonen smalnar och hon får en kallt glimmande blick och en liten bestämd rynka framträder mellan ögonbrynen. Det är försvarsmekanismen som sätts i funktion. Kräftan har också en stor medfödd förståelse och medkänsla och kan lyssna i timmar i sträck på en massa sorg och elände som anförtros henne och hon är vänlig och lugnande, ger goda råd och praktisk hjälp -  hon har förmåga att identifiera sig med andra människor och deras problem. Kräftan har minne som en elefant och kan ibland verka onödigt hård. Hon kommer ihåg varenda oförrätt som hon råkat ut för i det förflutna. Kräftan är ofta hämmad och då är hennes skyddande skal verkligen en buffert mot de komplikationer och svårigheter som kontakten med omvärlden för med sig och skyddar hennes egna invecklade motiv från ovälkommen insyn”.


Sedan stod det att Kräftan är i hög grad en känslomänniska har ytterst starka instinkter och är synnerligen skarpsinnig. Så fortsatte det rad efter rad och jag tyckte att alltihop stämde in på mig mer eller lite mindre.


Men, sedan kom det. Kräftan är väl förfaren i kokkonsten och mycket händig i hemmet Kräftmodern kan bli alltför insnärjd i sina husliga plikter.


Där sprack det rejält och jag slutade att läsa. För nu begrep jag igen att det bara är båg, eller? Jo, för någon husmor är jag inte och kan inte laga mat. ”Förfaren i kokkonsten” tänk om det vore så väl.


I morse endast 4 plusgrader och det blåser en kall vind, men solen skiner och det ser ut att bli en fin sensommardag.


   


   

 Hoppas av vi alla får en härlig dag.




 
 
Comsi comsa

Comsi comsa

7 oktober 2016 10:48


Jag brukar ta till mig det bästa från mitt
stjärntecken som fisk. :) En hemlis, jag kan heller inte laga mat, inte på riktigt.... :)

Glad fredag och kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Geddfish

Geddfish

7 oktober 2016 11:30

Två av mina barn, min förste och min siste man, alla kräftor! Själv är jag skytte.
Det blir som det blir. Jag försöker vara glad för allt ;)
Varm fredagskram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

7 oktober 2016 16:12

Ja du, det är inte ofta några seriösa horoskop passar in - eller också så passar veckotidningshoroskopen in på ALLA. Allt för att man ska tro på dom.....
Själv är jag en mycket stor tvivlare - av allt! Men det är kul att läsa horoskopen ibland hos frissan.
TREVLIG HELG
Susie

http://stjarnarve.blogspot.se

 
Znogge

Znogge

7 oktober 2016 17:25

Men allt stämmer nog inte in på alla! Horoskop brukar vara extremt allmänt skrivna för att passa så många som möjligt. Alltid är det då något i alla fall som stämmer...

Några nya krafter har jag inte hämtat för jag har varit på lägerskola med tjugofem tolvåringar...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Primrose

Primrose

7 oktober 2016 20:25

Vem vet det kanske är en dold talang! ,-))
Visst är det kul att läsa och se hur mycket som stämmer .-)
Har själv en bok någonstans om mitt tecken ,-)
Som jag tycker stämmer bra, utom på vissa små punkter ,-)
Kul läsning är det alla fall.
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

7 oktober 2016 23:29

Vad trevligt att få läsa om "kräftan". Men mammma var kräfta och det mesta kan nog stämma om henne. Sedan tror jag man får ta det hela med lite distans. Och det var ju bara ett par saker som inte stämde. Kom ihåg allt som stämde.
Inser att du snart har födelsedag...
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
TantGlad

TantGlad

8 oktober 2016 10:30

Karaktärshoroskop brukar i stora drag stämma. Min Man är kräfta och två av mina vänner är kräftor och allt stämmer. Din bok låter som rätt gammal. Tänkte på ordet "förfaren". Inget ord jag hör idag.
Själv är jag en "tvilling" och allt stämmer.
Däremot såna där dagshoroskop som finns varje dag i tidningarna.....njäää.

Ha det gott fina vän. En fin lördag till dig.

Kramelikram.

http://tantglad.bloggo.nu

 
Lena i Wales

Lena i Wales

8 oktober 2016 10:31

Det första tror jag absolut stämmer på dej, att du är vänlig, omtänksam och kärleksfull. Den uppfattningen har jag fått.
Roligt att läsa horoskop ibland.
Jag hittade alldeles nyss också böcker i min bokhylla, vilka jag glömt bort. Man borde gå igenom hyllorna då och då.
Ha en trevlig helg!

http://leniawales.wordpress.com

 
Kicki

Kicki

8 oktober 2016 12:28

Hejsan, är också lite skeptisk, samtidigt som jag tycker det är spännande. Oxe är jag hm undrar hur dom är. Här blåser det som attan och regnar. Usch jag blir rastlös så hoppas på uppehåll snart. Har nu satt mej med en bok av Viveca sten. Ha det bra kramar

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Carina

Carina

8 oktober 2016 19:45

Åh, jag tycker det är superspännande med horoskop och läser alltid dem i alla tidning.

http://carinaxnilsson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards