Direktlänk till inlägg 20 oktober 2016

Saknad!

Av wiolettan - 20 oktober 2016 09:01


Detta saknar jag.


 

Att varje morgon kunna vandra runt Råstasjön och Lötsjön. En sträcka på ungefär fem och en halv kilometer som vi kunde gå varje morgon före frukost, förr. Hälsans stig. Det var också så det kändes, nyttigt och hälsosamt.


 

Tidiga mornar innan solen riktigt hade vaknat. Joo, här hade den faktiskt vaknat.


 

Här har solen kommit lite längre upp, lyser upp husen på andra sidan Råstasjön.


 

Finns dessa kvar?  Musslorna i vattnet. Dammusslor tror jag att det är.


 

Canadagässen, är de kvar?


 

Eller har de flugit iväg söderöver.


 

Här syns det mängder över Lötsjön.


 

Här var det några som ville iväg och försökte kanske få med de andra som är på marken. Det brukar vara ett väldigt kacklande och dividerande. Jag undrar ofta. Vad snackar dom om? Om det är dags att lyfta? Om alla ungar är riktigt duktiga nu att flyga så långt? Vilken väg de ska ta? Eller bara pratar ihop sig familj efter familj så att de flyger i den ordning där de känner sig mest hemma? Viktigt med rätt ressällskap nära intill, då det är en lång flygtur som ligger framför. Det kan ju till och med vara så att de småbråkar om vem som skall flyga först. Leda allt.


 

Den här mannen, matar han svanfamiljen i år också?



 

Den här svanmamman med sina ungar har säkert flyttat. Ungarna har blivit vita och fina och flugit sin kos.


Men vad då? Visst ska jag kunna gå denna halvmil igen, bara jag blir bra, eller hur?


Hoppet sägs vara det sista som överger människan. Nej, jag vill aldrig sluta att hoppas.



Den otåliges väntan är som en olidig smärta,

men återseendets glädje förtager all plåga.


Genom hoppets fönster har man

den bästa utsikten mot himlen.


Sorgen har en broder på jorden,

som heter Tröst och en syster i

himmelen, som heter Guds Frid.



Ni som undrar hur det gick för mig på vårdcentralen. Det gick bra, jag kom därifrån. Troligtvis en inflammation i höftmuskeln, men kunde inte få tabletter som skulle hjälpa till att bota det, skulle bara förvärra mitt dåliga blodvärde. De tog nya prover och ska återkomma. Hon tyckte att jag såg blek ut. Ja, undra på det, för mig är det ingen höjdare att gå till läkare, kanske inte för nå´n.









 
 
Mia

Mia

20 oktober 2016 10:42

Morgonstund har guld i mun ...
Det är absolut något speciellt med den tidiga morgontimman. Jag förstår om du saknar de fina promenader när man lurar lite på vad som händer runt om en i naturen. Jag önskar dig god bättring och jag kan läsa att du har fina ord med dig på vägen. Med sådana tankar tror jag att du snart vädrar morgonluft igen.
Allt gott!
Mia

http://www.minsoltrappa.se

 
Ingrid

Ingrid

20 oktober 2016 11:14

Så fina bilder från era morgonpromenader. Jag hoppas att du snart piggnar till så att du orkar gå ut på dem igen. Det är viktigt att man kommer ut och får lite ordentligt dagsljus i ögonen. Om man inte orkar gå, ska man klä på sig ordentligt och sätta sig ute en stund, även om det är höst eller vinter. Har du ingen bänk i närheten av där du bor som du kan slå er ner på en stund?
Krya på dig!
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

20 oktober 2016 11:36

Det sägs ju att "hoppet är det sista som överger människan" och jag tror faktiskt det stämmer till 100%. Så fortsätt du att hoppas på att bli helt frisk, även om man vet innerst inne att piggare och friskare och mer rörlig lär man väl kanske inte bli. För det är ju så enkelt att när man blir över 70 så kommer en del krämpor. Fast jag ska inte klaga, så länge man kan njuta av livet så är det OK!
KRAM
Susie

http://stjarnarve.blogspot.se

 
Primrose

Primrose

20 oktober 2016 11:53

Otäckt att gå till läkare, hoppas din inflammation går över att du mår bra igen och att du kommer att kunna gå runt sjöarna och njuta det känner jag starkt inom mig att du kommer att göra!
Så vackra bilder förstår att du längtar.
Vilken bild på svanen med ungen, otroligt speciell ,-)
Ha det nu så fint du bara kan ha det.
Varm Kram Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Trollet

Trollet

20 oktober 2016 11:55

Så vackert, förstår att du saknar. Hoppas du får krya fort!

http://lchftrollet.blogg.se

 
Gunnel

Gunnel

20 oktober 2016 12:41

Vilken fin natur din Hälsans stig går genom. Så ser det definitivt inte ut på min Hälsans stig. Den går genom samhället. Hur tänkte de ansvariga då? Det är inte mycket fint att titta på och inte särskilt lockande med trafiken så nära inpå. Hoppas det rättar till sig med din höft så du kan börja promenera igen. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
znogge

znogge

20 oktober 2016 14:22

Vilka fina bilder från er morgonpromenad. Hoppas att höften blir bättre och du piggare så att ni kan återgå till promenaderna igen. Jag skulle nog också kunna uppfattas som blek hos en läkare...

Kram

http://znogge.wordpress.com

 
Geddfish

Geddfish

20 oktober 2016 15:21

Vilka underbart suveränt vackra bilder! Särskilt svanmamman.
Krya på dig och det fort, önskar jag, så du kommer ut igen!
Varm kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Comsi Comsa

Comsi Comsa

20 oktober 2016 19:08

Såklart du skall kunna gå din runda snart igen på fort den dumma inflammation har lämnat dig. Förstår du längtar och kanske misströsta lite... Stor varm kram ❤

http://egopyret.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

20 oktober 2016 19:26

Väldigt vackra bilder från "Hälsans stig". Kan verkligen förstå att du saknar att komma ut på morgonpromenaderna men snart är du förhoppningsvis piggar igen och kan ta dig ut.
Önskar dig god bättring!
Kram!

http://akker.blogg.se

 
Kicki

Kicki

20 oktober 2016 22:49

Åh, vilken fin promenadväg. Underbar. Lycka till med tillfrisknandet. Kraaaaam👍💚

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

21 oktober 2016 08:26

God morgon!
Hoppas verkligen att du kommer att komma ut på dina morgonrundor igen. Förstår dej verkligen, promenader är en lisa för själen. Vilka vackra bilder du bjuder på. Den med svanungen på ryggen fick mitt hjärta att smälta.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Tove Olberg

Tove Olberg

21 oktober 2016 10:56

Underbara bilder kring Hälsans Stig! Svanbilden och den där träden speglar sig i vattnet i synnerhet. Du har lite motstånd ni i ditt vardagsliv - jag håller tummarna för att du ska bli bättre så du kan gå din promenad. Du lockar mig till att dra på smilbanden då du skriver om ditt besök på Vårdcentralen;
Stor kram och jag önskar dig en skön helg!

http://toveolberg.blogspot.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

22 oktober 2016 09:14

Hoppas verkligen blodvärdet går upp. För inte är det roligt att gå till läkaren, det förstår jag.
Härlig svanbild!
Ha en bra helg!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ingen bild

Piretjejen

22 oktober 2016 10:37

Tack för de fina bilderna, du ska veta att de väcker många minnen till liv.
Har bott i Piteå sedan 1977, men vuxit opp i Mariehäll och vid Lötsjön har jag tillbringat många
stunder, matat fåglarna och gått på upptäcksfärder med kompisar!
Och även ridit där.
En styrkekram till dej och en
Önskan om att du snart är frisk igen!

 
gun

gun

23 oktober 2016 16:50

Hoppas du kryar på dig snart så du kan gå din vackra promenad.
Det är inte kul att ha ont och inte kunna äta någon medicin.
Nej, läkarbesök är inte det roligaste! Men tur att de finns:).
Krya på dig kram
gun

http://anthilias.bloggplatsen.se

 
Bosse Lidén

Bosse Lidén

7 november 2016 14:59

Förstår saknaden. Ser fram emot att få reda på att "ni" träffats igen. Men det dröjer kanske ett tag.

http://bosseliden.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards