Direktlänk till inlägg 18 november 2016

Korsordslösningsresultat.

Av wiolettan - 18 november 2016 08:55


Häromdagen kom det ett brev på posten med två lotter. Mysingen och jag skickar in korsordslösningar varje vecka, antingen över Internet eller brevledes och får som belöning, ibland, några skraplotter. Nu var det länge sedan. Det har inte hänt sedan vi vann 5.090:- tror jag det var.


Brevet var adresserat till mysingen och han var inte hemma så jag fick snällt vänta till kvällen då han dök upp, med att skrapa.



Det är nästan det roligaste med att vinna lotter, detta med skrapningen och spänningen. Det var två lotter och mysingen skrapade en och vann 90:- och jag skrapade den andra och vann också 90:-. Hur stor är oddsen för det? Inte stor alls om ni frågar mig.


Vi blev glada som två barnungar som har fått en ny leksak, eller kanske en hund eller katt som fått något.


Kontentan av det hela som jag vill komma fram till är.


Lös korsord. Det stimulerar hjärnan, förhoppningsvis lär vi oss nya ord. Det är roligt att ibland få några lotter per post och det är spännande att skrapa och det är härligt att ibland vinna. Än om det är småsummor.



 

Åt kräm och mjölk en lunch och ser ni vad som har bildats på tallriken? Ett litet hjärta. Märkligt. Jag har själv inte gjort något medvetet för att det skulle bli ett hjärta.





 
 
Gunnel

Gunnel

18 november 2016 09:29

Jag brukar också lösa korsord, men någon vinst har det tyvärr inte blivit. Man hoppas ju ändå att den nån gång ska lyckas. Vilken underbar bild av din frukost. Den måste ha varit hjärtligt god. Kram

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Comsi comsa

Comsi comsa

18 november 2016 09:43

Korsord löser jag bara då och då när andan faller på. Istället spelar jag ordspel Wordfeud och där får hjärnan en del träning. :)
Sött hjärta, åt du verkligen upp det? :D)

Stork kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Geddfish

Geddfish

18 november 2016 12:19

Jag är mycket för knep och knåp, men nu i datortiden, så blir det mest Wordfeud. Det är kul.
Och faktiskt är bloggen bra för hjärngympan också!
Fin ♥ lunch!
Varm kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Primrose

Primrose

18 november 2016 13:24

Det första jag såg var hjärtat ,-)
Jag älskar när det bara helt plötsligt dyker upp ett hjärta var som helst! ,-)
Kul att vinna, det är inte vanligt att båda får 90 kr var ,-) kul , grattis ,-))
Ja korsord är nog bra, ser ju hur himla snabb du är inne hos Bosse, har tänkt att du är så duktig att hitta rätt ord och det fort!
Gubben löser korsord men jag tycker det är så himla trist, ja vet jag borde...........
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Znogge

Znogge

18 november 2016 16:02

Grattis till vinsten och till följdvinsterna. Det var verkligen inte illa! Själv vann jag fyra trisslotter i en korsordstävling för ett tag sedan men jag har inte hämtat ut dem. Kan dock konstatera att vinster är välkomna :D

Kram och ha en trevlig kväll!

http://znogge.wordpress.com

 
Tove Olberg

Tove Olberg

18 november 2016 16:16

Låter hjärtat va med när jag säger grattis till vinsten som belöning när ni tränar hjärnan! Och ni gör det tillsammans!
Ha en fin helg!
Varm kram!

http://toveolberg.blogspot.se

 
Ditte

Ditte

18 november 2016 17:11

Stort grattis till era vinster! Jätteroligt! Här löser vi korsord men är dåliga på att skicka in dem. I Spanien blir det många vi löser men helst gör jag det i tidningar.
Melodikrysset har vi löst i många år och skickat in men det är det många som gör så någon vinst har ännu inte nått oss.
Men viktigt att hålla i gång hjärnan är det och korsord är bra och roligt.
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
Kicki

Kicki

18 november 2016 22:34

Åh så fint hjärta, magiskt. Korsord är kul men ibland svårt. Så kul när man klarar av det. Ha det fint och grattis till vinsten. Kramar

http://kicki-olsson-58.bloggo.nu

 
Anki

Anki

19 november 2016 07:58

Grattis till er båda ... bra jobbat!
Löser gärna korsord, helst på "gammalt" vis med penna :) Kommer mig aldrig för att skicka in, men känner mig ändå nöjd när jag lyckas :)
Önskar dig och Mysingen en trevlig helg!
Kram

http://https://ankistankar.blogspot.se

 
TantGlad

TantGlad

19 november 2016 09:08

Grattis till vinsterna , och spännande är det att skrapa lotter. Spänningen är liksom oooooliiiiiidlig.

Lösa korsord är jag dålig på tyvärr, men tror det är en jättebra form av hjärngympa.

Sött och fint hjärta du hittade. Hur det kan bli hihi.

STOR och varm kram från mig!

http://tantglad.bloggo.nu

 
Susie på Stjärnarve...

Susie på Stjärnarve...

19 november 2016 10:02

Vad kul att ni vinner - även om det "bara" är lotter. Jag löser också korsord, men inte 17 vinner jag något. Fast det kanske beror på att jag aldrig skickar in några!? Och anledningen till det är att det alltid är ett eller två ord som jag inte lyckas lösa.....
TREVLIG HELG
Susie

http://stjarnarve.blogspot.se

 
Lena i Wales

Lena i Wales

19 november 2016 10:48

Grattis till vinsterna!
Det är faktiskt väldigt sällan jag löser korsord,men ibland blir det av. Har fått korsord från vänners gamla tidningar och där finns ett slags sjärnsystem för svårighetsgrad, klarar med nöd och näppe steg 2 av 5, men tycker det är roligt i alla fall!!!
Ha en fin helg!

http://lenaiwales.wordpress.com

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

19 november 2016 12:17

Jag ÄLSKAR korsord. Korsorden här är helt olika dom
jag sett i Sverige, och ingenting att skicka in. Lotter
o.dyl finns inte. På veckändarna är jag i 7e himlen, för
då får jag Washington Post och New York Times; båda har
flera lagom svåra korsord. (dessutom slukar jag alla
nyheter - har slutat läsa böcker)

 
Ingen bild

Ruth i Virginia

19 november 2016 12:20

Glömde att nämna om kräm.
Av någon anledning kokas det inte kräm här.
Pajfyllning är ju liknande kräm, men äts
aldrig med mjölk. Mmmm - rabarberkräm. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards