Direktlänk till inlägg 15 december 2016

16 dagar kvar av detta år.

Av wiolettan - 15 december 2016 08:46


Jag läste några rader som fick mig att le.


Gud kommer antingen att lugna stormen,

eller låta stormen rasa medan han lugnar dig.


Får försöka att lita på det och tänka positivt.


Idag torsdag och mysingen ska göra i ordning en pannkakssmet, så vi får goda pannkakor till lunch. Det tror jag blir otroligt gott. Det känns som om det var länge sedan som jag åt pannkakor med hjortronsylt. Den sylten är den godaste tycker jag. Fick en stor burk av min yngste bror och den är jag så tacksam över. Då vi var i Ångermanland i sommar så var det inte plocktid för just hjortronen.


Nu är det nästan klart alla åtaganden utom hemmet, för detta året. På Luciadagen var vi till SPF:s lokaler och underhöll pensionärer med julsånger och så fick vi glögg. I eftermiddag ska mysingen iväg på sista mötet eller träffen i föreningen och bli avtackad för detta året. Och, i morgonkväll är det Old Fellows sista möte som han ska med på innan januari. Tiden går och vi blir bara äldre och äldre. Vilket i och för sig känns trevligt. Alternativet känner jag inte för just nu och jag vet att det är inte jag som har makt eller kan bestämma över det.



Du tycker kanhända, att andra ha fått

det bättre än du här i världen.

Så går du och tittar mot höjderna blott

och täres av avund på färden.

Men jag vill dig råda, se nedåt, min vän.

Här tusenden hava det svårare än,

du kunde ock hava det sämre.


 

Snart dags att ta fram julkyrkan. Jag tycker så mycket om denna gamla kyrka och att lyssna till "Stilla natt" som den spelar på ett stämningsfullt sätt.





 
 
znogge

znogge

15 december 2016 09:41

Alternativet till att bli äldre är klart sämre så vi ska ta vara på varje dag med tacksamhet för inget är självklart...

Vilken vacker julkyrka du har. Minns att min mormor hade en och jag tyckte den var så fin. Numera har min moster den men den står aldrig framme vilket jag tycker är synd.

Hoppas att du får en fin dag!

Kram <3

http://znogge.wordpress.com

 
Tezz på S/Y Andromeda

Tezz på S/Y Andromeda

15 december 2016 09:50

Vilka fina rader. Mycket tänkvärt.
Ha en fin dag.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

 
Geddfish

Geddfish

15 december 2016 11:22

Mycket tänkvärt i din blogg.
Sådan kyrka har jag också, men med rött tak, och den spelar. Den har varit framme vartenda år. Kanske ska. Fast, jag ska bort på jul.
Ha det fint, varm kram ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.se

 
Comsi comsa

Comsi comsa

15 december 2016 11:41


Så sant med stormen! ♥

Stor kram ♥

http://egopyret.blogspot.com

 
Ingrid

Ingrid

15 december 2016 17:16

Visst är det fint med de där julkyrkorna. Det finns en på Stenstugu som Eva och Bosse fick av sin mormor när de var små, så den börjar få några år på nacken.
Kram, Ingrid

http://stenstugu.com/wp

 
Gunnel

Gunnel

15 december 2016 17:26

En liknande kyrka har jag som kommer fram varje jul. Vissa saker måste man bara plocka fram. Gärna sådant som varit med i många år. Kram.

http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com

 
Ditte

Ditte

15 december 2016 17:39

Att tänka positivt hjälper verkligen många gånger, så sant.
Din kyrka är så vacker. Minns att jag hade en när jag var liten men på något sätt kom den bort i en flytt och jag kan sakna den än idag.
Fint att få se din kyrka.Och jag kan blunda och höra den spela "Stilla natt".
Önskar dig det bästa.
Stor kram!

http://akker.blogg.se

 
Tove Olberg

Tove Olberg

16 december 2016 15:59

Så gott så klokt
du orden ger
jag dem till mig tar
och tycker du är mycket rar
nu när jag är klar
jag dem i minnet spar
och så jag de kvar.
Varm kram!

http://toveolberg.blogspot.se

 
Primrose

Primrose

16 december 2016 23:06

Tänkvärda bra ord.
Ja tiden flyger, speciellt den här hösten ,-)
Sjunger du?
Önskar jag kunde sjunga........
Fin kyrka och Stilla Natt, ett av de vackraste.
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Lena i Wales

Lena i Wales

17 december 2016 15:50

Vilken fin kyrka och ljus och änglar runt!
Hjortronsylt, vad gott det låter. Ska till IKEA nästa vecka, då får det bli att köpa på sig lite, fast jag vet, inte som hemmagjord, men bättre än inget!
Sköt om dej!

http://leniawales.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av wiolettan - 3 juli 2023 21:19

  Nu har jag ”fått” min nya dator, men jag kan inte använda den än. Den förra datorn ville inte som jag ville längre. Denna är en nyare version.   Allt måste börjas om från början så det kanske dröjer innan ni får något livstecken i...

Av wiolettan - 22 juni 2023 16:43

  Nu har vi haft det mycket varmt i så många dagar och endast lite regn. I mitt tycke alldeles för varmt. Jag mår inte bra då det blir så här, eller mitt hjärta tycker inte om det. Börjar mer och mer förstå att det finns många äldre som inte klarar...

Av wiolettan - 13 juni 2023 08:41

  Vi har ju genom våra resor i Sverige besökt nästan samtliga domkyrkor. På den här Värmlands resan fick vi tillfälle att se Karlstads domkyrka så nu har vi bara Luleås kvar.   Båda tycker vi om att besöka kyrkor. Ibland är de stängda och iblan...

Av wiolettan - 9 juni 2023 08:33

  Vi har nu kommit tillbaka hem, ifrån vår tripp till Värmland, har varit hemma flera dagar och tagit igen oss. Det låter det. Måste vila efter det att vi varit på semester. Ja, jag säger då det.   Resan har gått bra, utan missöden och det är v...

Av wiolettan - 30 maj 2023 16:16

    Vi var för ett tag sedan ute och åkte med bilen. Lite för att komma ut och mycket för att se hur jag klarade av detta med att sitta i bilen ett bra tag. Vi vill ju så gärna bila upp till mitt föräldrahem i Ångermanland i sommar.       ...

Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards