Alla inlägg den 1 januari 2017

Av wiolettan - 1 januari 2017 09:20


...mina bloggvänner.


2017 års första dag. Vi vet inte vad detta år kommer att ge oss men vi får hoppas att hälsan förföljer oss och ett glatt och lättsamt hjärta.


Julhelgen har varit ömsom vin och ömsom vatten, som uttrycket säger. Vad som menas med det är väl att det har både varit bra och dåligt. Är det vin som är dåligt och vattnet bra, eller?


Jag har ägnat mig åt att ta en dag i taget och försökt att hålla mig på benen, alltså uppe. Vissa dagar har varit bättre än andra. Så kanske det är mer eller mindre för oss alla.


Det blev mindre gäster på julafton än tänkt, men ingen kan rå över sjukdom.



 

Vi fick i alla fall äta oss mätta och umgås.  Vi dukade i köket så fick var och en ta sig en tallrik och sätta sig i vardagsrummet. Jag tog denna bild efter det att vi hade  börjat förse oss, glömde först bort att fota.


 

Lite julblommor fick vi också. Jag älskar hyacinter, men min mysing är allergisk emot den doften, så dom avstår vi ifrån.


 

Då jag tog fram bilderna ur min kamera så dök denna upp. Vet inte hur det kommer sig att bilden blev så här, men det kanske ni vet och vad det är.



Tack för alla trevliga och mysiga kommentarer och önskningar.


Hoppas att ni får en bra och fin nyårsdag. Här har vi flera plusgrader, molnigt och ingen snö.


Nu ska jag strax lyssna på gudstjänsten på TV 2 kl 10.05, eftersom jag inte kommer till Centrumkyrkan.









Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards