Alla inlägg den 2 januari 2017

Av wiolettan - 2 januari 2017 08:18


Igår kväll kom det en aning med snö och nu på morgonen är det minus 3 grader. Nyårsaftonen var ju rekordvarm här i Stockholmsområdet, men nu kanske vintern kommer tillbaka. Inte mig emot, jo halkan, den är jag verkligen emot.


Jag och mysingen kunde häromdagen ta en promenad ner till Lötsjön, det har inte hänt på länge. Det som brukar ta cirka 55 minuter tog en timme och en kvart, cirka. Men det var skönt att komma ut och jag ser framåt.

 

Sjöfåglarna var kvar vid Råstasjön.


 

Svanarna var kvar vid Lötsjön, i alla fall tre stycken. Här syns två.


 

Några hägrar såg vi också. Dom brukar komma tillbaka då det blir vinter.


 

Vet inte vad som har hänt med denna? Kanske en bilägare som var trött på att betala parkeringsavgift, eller några som ville rensa apparaten på pengar? Den låg nästan vid Tuletorget, på vägen ner till Lötsjön.


 

I förra inlägget så satte jag in denna bild och frågade om någon visste vad det kunde vara. Det verkade som om det var bara Gerd som vågade sig på en gissning.


 

Här är svaret. Jag vet inte hur jag har klantat till det. Men tydlingen knäppte jag en bild då kameran var i rörelse, utan att veta om det. Ni kanske inte har undrat, men jag meddelar lösningen i alla fall.


Ha det bra nu på det nya året och ta en dag i sänder.


På tal om att ta en dag i sänder så hörde jag psalmen, Blott en dag ett ögonblick i sänder, häromdagen. Den är så vacker och jag ville sjunga med, men vissa ord har de ändrat. Det händer ofta nu för tiden, att melodislingor eller ord på våra kära gamla sånger och psalmer har ändrats i en ny tappning. Vad jag tycker om det? Om det tycker jag inte.





Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards