Alla inlägg den 6 januari 2017

Av wiolettan - 6 januari 2017 11:01

  

Jag är inte knäpp,

jag är en begränsad utgåva.


   

Tror att jag håller med om detta som står här.


Fast, i bland så känner jag mig faktiskt lite knäpp och udda och ett är jag säker på, det finns ingen som jag. För vi människor är av vår skapare, skapad olik alla andra. Vi är unika, var och en på sitt sätt. Bara enäggstvillingar är en kopia av den andre, troligtvis både på in och utsidan.


Idag är det Trettondag jul. Den trettonde dagen i julhögtiden och en helgdag här hos oss i Sverige. Denna dag anses i de kristna länderna,  avsluta julen. Men inte i Norden där tjugondedag jul, enligt sed, sätter stopp för firandet.


Den här dagen firas, inom den västerländska kyrkan, till minne av Kristi dop. I Spansk tradition är det de tre vise männens dag. 5 januari, alltså igår, så ställer barnen fram sina skor och morgonen därpå så ligger det julklappar där.


Nu har vi här i Stockholmsområdet fått snö och det är kallt. I morse minus sexton grader.


   

Häromdagen, var det färre grader, men då snöade det rejält. Det ser rätt så skoj ut på termometern.


   

Det kom en mängd snö.



   

Vi skulle gå och handla på förmiddagen och det var inte plogat. För mig var det nästan hopplöst att komma fram, men med mysingens hjälp så gick det.


   

En väninna kom med en bukett tulpaner i förrgår. Genomtänkt. De är nämligen vita och violetta.












Presentation


Välkomna till min blogg. En 81 årig tjej som försöker se det bästa hos mina medmänniskor. Försöker också vara optimist, hur livet än gestaltar sig.

Har gift mig två gånger. Min förra man avled 2004. Gifte mig 2010 med min nya man.

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards